Bra gratis antivirusprogram?

Nomina

Trådstartare
Har sökt lite, men inte funnit vad jag sökt, så jag provar att starta en egen tråd :) Har jag sökt dåligt och det finns någon annan tråd där jag kan hitta vad jag söker får ni gärna länka.

Jag har precis skaffat mig en ny laptop och känner ju såklart att ett antivirusprogram vore lämpligt att skaffa :p Har visserligen gratis i 60 dagar (ingick i datorköpet) så det är ingen brådska, men vill ändå börja se mig omkring lite.

Som ni nog förstår så är frågan precis som rubriken säger - finns det något bra gratis antivirusprogram?

Känns som att det är lite väl mycket att hoppas på - så jag slänger in min sekundära fråga nu direkt. Vilket virusprogram skall jag annars skaffa? Vill gärna komma billigt undan oavsett, även om jag vet att det är viktigt och jag skulle bli tokig om jag fick något jobbigt virus så känner jag inte riktigt att det är där jag vill lägga mina pengar (behöver väl inte dra historien om att vara student och få ekonomin att gå ihop..) :p

Sv: Bra gratis antivirusprogram?

Microsoft Security Essentials! :) Det har vi till alla våra datorer, det funkar jättebra och är dessutom gratis.

Jag har haft AVG:s gratisversion i flera år och är fullt nöjd.

Läs testet Gunnar länkar till, det var bra.

Jag har gratisversionen av Avast och är nöjd. Hade Norton tidigare som jag betalade hutlösa pengar för, men Avast är bättre, tom gratisversionen. Lär inte byta så länge de inte gör om det till det sämre eller tar bort gratisversionen helt.

Jag tycker att det här testet verkar lite konstigt för Essentials brukar få ganska högt betyg i diverse utländska undersökningar. Har de ändrat något på sistone?

Jag har just nu Avast. Gillade det i början men börjar tycka att det är lite bängligt numera. Vill inte uppdatera sig som det ska osv. Men verkar ge bra skydd.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
310
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 755
Senast: Farao
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 525
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III