Bra hackamore?

TeamVM

Trådstartare
Jag vill ha tips på bra, hållbara hackamore som inte kostar skjortan!
Är det på Horze bra??
Horsemans Choice på Granngården??

:banana:Tiips:banana:

Sv: Bra hackamore?

Jag har ett Hansbo hackamoore med korta skänklar, i läder.
Tror jag köpte det på Granngården eller Eko! Hästen trivs mycket bra med det.

Ett bra tips, tror inte att det var särskilt dyrt heller.

M-oaa

Se till att det är gjort av läder bara så är nog alla bra, sen får du ju välja skänkellängd själv.
Köpte själv ponnyhack från H**ks och det gick sönder när jag hoppade! De har inte bara läder utan ngt slags tyg (typ sånt man har på gjordarna på täckena) och det gick sönder 2 ggr, dum som jag var lagade jag det men en del från en kompis hackamore och då gick överdelen sönder. Usch usch, inte bra!

Men de flesta är väl inte så dyra? Köpte själv ett läderponnyhack för ca 250 kr och sålde det på tradera för 150 så sök lite där också så kanske du hittar ngt bra och billigt :)

Nej va läskigt att det gick sönder!
Hackamoret som Horze har är det ok eller?

Av ngn konstig anledning hittar jag inget hackamore på deras hemsida så jag vet inte hur det ser ut. Men hackamoret av märket hansbo är bra. Asså typ allt som är gjort av läder så det håller. Kolla efter det.

Hade ett ponnyhack från börjes i läder, va super, sen när jag sålde det fick jag 50 kr mer än vad det kostade nytt :D hehe

Hade ett ponnyhack från börjes i läder, va super, sen när jag sålde det fick jag 50 kr mer än vad det kostade nytt :D hehe

Har hört här på buke att på flera "börjeshack" har något spänne eller något över nosen bara låssnat när de har ridit med dem :confused:
Hade de bara otur eller är det lika bra att köpa ett "ordentligt" från början?

Jag har ett från Granngården, jag är sjukt nöjd med det! Ingen kedja, det är ordentligt fodrat och riktigt stabilt, inget sladdrigt läder. Fanns i svart och brunt.

Det är ett ponnyhack

Ja det får nog bli ett hackamore från GG, frågan är ju bara när jag kommer in till stan så jag kan köpa det :d

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Har en häst som vill ridas på hackamore eller kombinationsbett. Finns det bra träns för detta? Vanliga träns tycker jag åker fram...
Svar
10
· Visningar
439
Senast: Sirap
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
328
Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
619
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka