Bra hagskydd

Sv: Bra hagskydd

EC%202.jpg

www.good4you.se

Beror på hur mycket skydd du vill ha. Jag har vanliga Jacson damasker med ludd i för 150 :-. Funkar bra så länge hagen är fräsch!

min häst har shires jo boots. kanonbra, sitter på plats, skyddar bra, mjuka och dessutom billiga..

AnkomstYtten010407076.jpg

ok, vad är det för material på insidan?
Har provat flera olika Eskadron skydd men alla ger skav så bäst vore nog något slags naturmaterial som bomull eller liknande.

vet inte riktigt vad det är, men det är mjukt iaf. min häst är väldigt känslig och han har sina skydd varje dag, året om (förutom nån enstaka jättevarm sommardag) och han har inte antydan till skav.

om dom får skav brukar det mer vara pga skydden rör på sig. det är iaf min erfarenhet. :)

Hej!

Dom vill jag ha till min mugghäst.. hon går lindad dygnetrunt nu för att slippa leran i hagen...

/ Lavinia

Tack för länken, hittade ett par där som verkade bra och som andades, Equilibrium, som gick runt kotan. Hoppas bara inte materialet är för klent för att passa som hagskydd.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
217
Senast: Gimlan
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag söker tips kring säkra och bra stigbyglar, max 2000 kr. Jag har funderat på flex, stigbyglar med gummiband men också typ Acavallo...
Svar
3
· Visningar
333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka