Bra hoppsadel för runt 8-10 000kr

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hot Shot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 706
H

Hot Shot

Finns det några sådana nya? Ska lämna in min begagnade hopp imorgon och får då inte ta en begagnad i inbyte utan måste ta en ny och betala mellanskillanden. Undrar därför om man kan få tag på en bra kvalitétssadel för dom pengarna. Är inte beredd att lägga mer än 5000kr och räknar med att jag får mellan 4-5000kr för min begagnade.

Tipsa gärna om något bra märke så jag har ett hum om vad jag ska leta efter.

Tacksam för svar! :bow:

Sv: Bra hoppsadel för runt 8-10 000kr

Jag hade köpte en Bates, ligger på ca 11000kr ny och är mer än väl värd pengarna.

vet att de i England kostar £1800 :crazy:

Jag sålde båda mina Butet sadlar och köpte två Bates, en vanlig close contact och en momentum.

du kan få en prestige golden star för 10.000kr.
jag älskar prestige sadlarna.

men vad har du för häst? ska du ha en rak eller svängd bom?

Jag tycker att Prestige sadlarna är underbara
och som Inka-90 säger så kan man få en Golden Star
för ca 10.000 kr, ska faktiskt iväg med ponnyn idag
för att prova ut en hoppsadel, hoppas att det blir en
Golden Star :)

Bates, Stübben, Zaldi m.fl. är värda att kolla upp. Vet flera som har KenTaur också som är nöjda med dom! Har själv en Stübben Artus CS hopp som jag är mycket nöjd med :) . Den ligger på ca 11 300:- , men själv köpte jag min beg (men i mycket fint skick!)

Jag gillar själv Prestige sadlarna men är inte så förtjust i just Golden Star, tycker den är så hal..

Globus-sadlarna är inte så dyra. Jag provsatt en Globus Loke för ett tag sedan. Inte nog med att den var trevlig att sitta i, prislappen fick mig att jubla. Tror att den låg på under 7000:-

Jag gillar själv Prestige sadlarna men är inte så förtjust i just Golden Star, tycker den är så hal..

Jag håller med om Golden star förstår inte hur man kan hoppa i dem :crazy: Snorhala.

Fast är man van vid tex Bates etc med mjukare läder så blir det svårt att vänja sig vid något annat.

Jag säger Bates igen ;)

Bates Caprilli Underbar sadel att rida i :love: Kostar 10 600,- och du får ett extra järn med.

Köpte min ny igår :D

Tycker du ska sälja sadeln privat och köpa dig en begagnad kvalitetssadel ist.

Bäst utbud tycker jag Prestige har (med undantag GS) och det är riktigt bra sadlar med + för att bommarna går att ändra.

För 10 000kr kan du hitta en Paris eller sidney.

kentaur kosstar 10300:- älskar de sadlarna sen finns de prestige, M&N går att hitta, mf

huvudsaken är väl att hästen kan ha den och du

Det beror ju självklart på hur hästen ser ut och vilken sorts sadel du trivs med men jag älskar min dominus :love: den kostar 12 000 som ny men det är inte så svårt att hitta begagnat. Den ligger bäst på hästar med svängd rygg.

Tack för alla bra tips! :)

Ska försöka fjäska lite imorrn och se om jag inte kan få byta in min mot en bättre begagnad ändå.

pfiff, HdR, KenTaur, Crown, Globus, Hubertus och prestige är några sadlar som ligger i den prisklassen. Av dom skulle jag personlogen kunna tänka mig Crown, Prestige, KenTaur, Hubertus och HdR. Men det gäller att kolla sadeln noga så att man inte får ngt måndagsex.

Bates!!:love: Jag har en Caprilli, köpte den för inte så länge sedan och jag är jättenöjd!!:) Bra läderkvalitet, jätteskön och snygg!!:) Sen är ju inte saken bättre att färgen är jättesnygg!:d Typ chokladbrun!!

Henri de Rivel, kanske?
Jag köpte min hopp exclusive 2003 och gav 8500:- för den.
Jag tror inte de blivit särskilt mycket dyrare sedan dess.

Immer

Det viktigaste är väl först och främst att sadeln ska passa :) Har inga direkt tips på märken. Men jag själv skulle nog köpa en begagnad en insutten, nya tar ju tyvärr ett tag innan dom blir sköna. Lycka till!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 550
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 997
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
549
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka