Bra läderridstövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare paxmojo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 4 169
P

paxmojo

Ska köpa ett par nya läderridstövlar. De ska helst ha dragkedja, vara lätta att ta på och vara mjuka och sköna att ha på sig. Har ett par königs komet sedan tidigare, men de är jättehemska. Hårda och obehagliga att ha på sig (när man väl fått på dem vill säga)... Jag har ganska "hög" fot/tjock ankel, eller vad man ska säga, så har svårt att få på en del stövlar.

Nån som har tips på märken på bra och mjuka läderridstövlar? Gärna som är rymliga i "böjen". Ska främst ha dem för hoppning.

Sv: Bra läderridstövlar

Jag tycker du ska rådfråga i din hästbutik och prova och känna efter själv!
Min kompis hade ett par cavallo hoppstövlar någon lite äldre modell.. Inte så snygga kanske men dom var himla bekväma.. Brukade låna dom ibland :angel: !

jag äälskar mina måttbeställda cavallo!!

kommer inte ihåg vad modellen heter, men hör dig för i närmaste ridsportbutik, efterssom de är måttsydda passar dom hur tusan man än ser ut =)

jag hoppar oxå i dom, jättesköna, men dragkedjan får man byta efter ett tag..

Jag vill ha ett par M.Decima kalvskinnsstövlar (finns på ingdams.com)
stövlar med supersoft skaft så de tillochmed kan rullas ihop - ser grymmt sköna ut och jag gillar "mjuka" stövlar.
Behöver ju inte ens gå in.

:love:

beauspirit skrev:
stövlar med supersoft skaft så de tillochmed kan rullas ihop - ser grymmt sköna ut och jag gillar "mjuka" stövlar.

gah såna vill jag ha. har ett par JW nu och dom är också vääldigt sköna!

Är det de som kostar runt 4000? Såna ska jag köpa när jag sommarjobbar nästa år. De ser väldigt sköna ut.

beauspirit skrev:

Ska definitivt åka och prova såna! Verkar hur sköna som helst!

Var och provade ett par Sarm Hippique idag, visserligen inte exakt min storlek, men jag tyckte de var för hårda. Speciellt i "böjen" där de gärna knölade ihop sig om man böjer upp foten (som när man står i stigbyglar liksom).

Klämde lite på några Cavallo också (fanns inte i min storlek att prova), men tyckte de verkade ganska hårda.

Det verkar som det är svårt att hitta några i exakt min storlek, så det blir nog till att måttbeställa. Men vill ju gärna prova ett par i ungefär rätt storlek innan så man vet ungefär hur de känns, känns som man köper grisen i säcken annars... Ni som köpt måttbeställda, provade ni några i samma modell innan? Måste man köpa dem sen när de är uppsydda (även om de inte känns riktigt bra)?

uppstalladkrt.jpg

Sånna stövlar har jag, Märket heter Roberto Porrecca dom är från Italien och brukar även komma till Scandinavium, de kostar runt 2000:- och du kan måtbeställa även från Italien. Väldigt mjuka, men inte sladdriga, de är gjorda av Kalvläder. De är sköna att ha på sig tog ca 4 pass sen var de behagliga. Dragkedjorna är jättebra, min kompis köpte sånna stövlar för 5år sen o de är hela än.

de såg snygga ut! och inte så dyra heller. hur köper man såna? (mer än vid scandinavium)

fin häst förresten :)

Jag har ett par måttbeställda Cavallo winner plus med dragkedja! De är ca ett halvår nu men ser sprillans nya ut trots att de är mkt använda under den här tiden!

Bild: (PS. Foten ser ganska stor ut med mina smala skaft, har 30cm i vadmått :smirk: )

th_PICT0002.jpg

:D

Har du oxå såna! Såna har jag med.. Jag är absolut inte nöjd eftersom jag har använt dem i ca 2 månader och redan nu har de börjat bli skavda på insidan av vaden! Hur snyggt e det !:(

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
30
· Visningar
1 123
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 379
Senast: Silje
·
Fritid Jag är i stort behov av ett par nya skor då mina (som synes) är sönder. Jag har tyvärr en tendens att mina skor går sönder ganska fort...
Svar
10
· Visningar
626
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka