Bra märke på förbygel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare rewilo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 626
Sv: Bra märke på förbygel

Men hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!:crazy:

Jag kommer aldrig kunna köpa en förbygel, har världens beslutsångest:(

Har inte lust att lägga 1500 kr men vill ändå ha något snyggt som inte "alla andra" har.

Innan jag började läsa på trådarna här var jag helt övertygad att jag skulle ha med resår med som så insåg ju jag med att det så klart töjer sig och att det inte håller sadeln lika bra i längden.

Men vilket är skönast för hästen?

Iåfs inte så bra med en sadel som glider bakåt....

Någon som har mera bra tips.:bow:

Jag ska ocå köpa en förbygel nu och har själv funderat på en Pessoa. Tycker dom är snygga och himla bra läder ;)

KL

En fråga bara.. Kan ingen tala om för en ovetande exakt vilken inverkan denna förbygel har?

TACK! för hjälpen!:banana:

Aha! Enbart det alltså... Perfekt! Då har du hjälpt mig på vägen! :banana: TACK!

Jag tycker också, precis som ngon annan som skrev i tråden, om Lyckås förbyglar. De är i "normal" prisklass med en kanonkvalitet på läder, sömmar och beslag!

Jag har en förbygel från Lyckås helt i läder, och med en (jag tror den är tredubbel, men i vilket fall inte enkel) resårremsa som kanske är 15-20 centimeter på var sida. Skitsnygg, håller sadeln kvar och ger örrelsefrihet åt hästen.

KL
Jag har Frank Baines förbygel och den är helt suuuper! Kan verkligen rekommendera!:D

Precis en sådan har jag.. Är super nöjd med den.. klart värd pengarna..
det enda jag saknar på den är att det inte finns en rem över manken, så har satt dit en aachenrem ist.. Men det är iof bara en smaksak..

10574295.jpg

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: Ramona
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31