Bra och prisvärd videokamera?

MiniLi

Trådstartare
Jag behöver byta upp mig på videokamerafronten. Har idag en drygt 7 år gammal kamera från Canon som visserligen fungerar väldigt bra men som har lite ålderdomlig teknik (band och kräver firewire för inkoppling till datorn) vilket gör att den är lite bökig. Största problemet är att jag inte har firewire i min nya dator utan tvingas sätta igång stenåldersPCn varje gång jag ska redigera film = pest och pina.

Så, någon som har tips på en smidig, bra och prisvärd videokamera?
Den kommer användas främst för att filma hundträning i lite olika miljöer. Både utomhus och inne i mörka ridhus.
Måste vara en bra zoom (kanske det är på alla nya kameror?) och den måste kunna kopplas till dator med vanlig usb.
Så billig som möjligt. Bra batteritid uppskattas.

Förslag?
 
Sv: Bra och prisvärd videokamera?

När jag kollar på internet ligger nästan alla videokameror kring 2000 kr och uppåt vilket jag tycker känns dyrt.
Har hittat en som heter Anderson Cam som är billigare, någon som vet något om det märket?
 
Sv: Bra och prisvärd videokamera?

Ingen som har koll på videokameror??

Jag har kollat runt lite mer och tittar på olika alternativ. Försöker läsa reviews osv men det är ändå svårt att bilda en uppfattning om vilket typ av kvalitet jag kan tänkas behöva.

Tittar just nu på bland annat:
- Andersson CAM 1.5. 990 kr.
- Andersson CAM 2.0. 1490 kr.
- JVC HD Everio GZ-E200. 1459 kr.
- Samsung HD HMX-QF20. 1800 kr.
- Toshiba HD Camileo X400. 1300 kr.
- Panasonic HD HC-V100. 1800 kr.

Någon av dessa som ni har en uppfattning om? Eller någon annan kamera jag bör kika på?

Jag vill egentligen helst inte lägga mer än 1000 kr men om jag måste så drar jag gränsen vid 2000 kr.
 
Sv: Bra och prisvärd videokamera?

Jag har en grym hundträningskamera som hänger med i vått och torrt (du har ju sett mina filmer :D). Jag tror att det är en JVC precis som min förra, kostade strax under 2000 (tror det var 1900).

Inte någon extrem kamera på något sätt, men den fyller sitt syfte :D! Och så mycket som jag använder den så har den lätt tjänat in sitt pris ;)!
 

Liknande trådar

Fritid Har haft min canon 1000D sen urminnes tider och varit jättenöjd. Men inser att det verkligen har kommit till åren och gissar att det...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
2 735
Senast: voltis
·
Äldre Jag söker en bra och stabil videokamera. Dock har jag noll koll på vad det är jag ska kika efter. Det jag ska använda den till är till...
Svar
2
· Visningar
520
IT & mobiler Jag kommer att använda den ganska mycket när jag är på resande fot, så att den inte väger för mycket är ett av huvudkraven, tror att...
Svar
7
· Visningar
2 769
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Jag tänkte önska mig en digital videokamera i julklapp, men jag vill gärna kunna ange specifikt vilken det är jag vill ha så den lämpar...
Svar
0
· Visningar
747
Senast: -Remont-
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp