Sv: Bra regnridkläder?
Jag kan inte ge tips på så bra regnridrockar men köpte en jacka på Eurohorse, av märket Mountain Horse och den är superbra, lite längre i modellen. Håller verkligen 100% tätt och andas. Jag brukar ha den även när jag åker eu-moppe, senast idag hade jag den och då var det rejäla skurar emellanåt och den höll hel tätt. Tror jag gav 400:- för den men då var den på rea, nypriset hade legat över
1000-lappen. Visserligen skulle man bli blöt ändå om bena man bara hade jackan, men själv skulle jag spana in regnchaps eller liknande istället (pikeur har sånna), tycker själv det borde bli rätt otympligt just att rida i en sånn lång rock (men jag vet inte), känns lite smidigare med ett par chaps och en jacka av längre modell tycker jag själv. Dock verkar ju den som hööks har funka ypperligt i stallet.
Annars finns ju dom där Woodfieldrockarna, dom används ju bl.a. av ridande poliser etc. och dom ska vara riktigt bra och täcker ju även så inte hästen blir spec. blöt, men ska man köpa en sådan får man räkna med och lägga ut ett par lakan..