Bra regnridkläder?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _NMBA_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 3 258
N

_NMBA_

Tänkte att jag skulle investera i riktiga regnkläder anpassade för ridning, och har bl.a. hittat denna regnridrock från H**ks. Någon som har den och vill uttala sig om den? Eller har ni tips på andra regnridrockar?

130021.jpg

Sv: Bra regnridkläder?

Jag kan inte ge tips på så bra regnridrockar men köpte en jacka på Eurohorse, av märket Mountain Horse och den är superbra, lite längre i modellen. Håller verkligen 100% tätt och andas. Jag brukar ha den även när jag åker eu-moppe, senast idag hade jag den och då var det rejäla skurar emellanåt och den höll hel tätt. Tror jag gav 400:- för den men då var den på rea, nypriset hade legat över
1000-lappen. Visserligen skulle man bli blöt ändå om bena man bara hade jackan, men själv skulle jag spana in regnchaps eller liknande istället (pikeur har sånna), tycker själv det borde bli rätt otympligt just att rida i en sånn lång rock (men jag vet inte), känns lite smidigare med ett par chaps och en jacka av längre modell tycker jag själv. Dock verkar ju den som hööks har funka ypperligt i stallet.

Annars finns ju dom där Woodfieldrockarna, dom används ju bl.a. av ridande poliser etc. och dom ska vara riktigt bra och täcker ju även så inte hästen blir spec. blöt, men ska man köpa en sådan får man räkna med och lägga ut ett par lakan..

Ja, en Woodfield hade ju varit perfekt, men kanske inte för plånboken:angel:

Jag har en superbra jacka som håller torrt, men blir alltid pisseblöt på låren... Regnchaps är ju en idé, men skulle vilja ha en regnrocksmodell så att det även täcker sadeln så att man inte blir blöt om rumpan... Spåna gärna vidare åt mig;)

Jag har modellen tidigare som är svart och den är jag ganska nöjd med. Den är ok för det priset tycker jag.
Men jag undviker att rida i hällregn, men vanligt regn håller den tätt i.
Hade gärna haft en Woodfield istället förstås!

Workhorse coat ifrån kakadu är super, (oljerock från australien) . Den går ner en bit på vristen och har knäppe runt benen. Helt vattentät, relativt tunn och det finns foder att köpa till. Kostar ca 1200:- outslitlig. Kanon!:banana:

Jag köpte ett par rainlegs http://www.rainlegs.se/images/inactie.jpg på Euro Horse i år och är hittills (har inte ridit med dem så många gånger än) mkt nöjd med dem. Funkar utmärkt i hop med en bra jacka och det blir inte så instängt och varmt som med ett par hela regnbyxor eller med en stor rock.

apocalypsen skrev:
Personligen kommer jag satsa på ett KyraK regnställ

jag gillar också regnställ...de långa rockarna är visserligen otroligt snygga, men jag tycker de är opraktiska att rida i...

jag köpte ett ridregnställ på gekås i ullared för 149:-
har redan använt det flitigt och det tål verkligen regn!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
244
Senast: Nevermind
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
766
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31