Bra regntäcken

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Marika
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 279
M

Marika

Skulle behöva tips inför våren på bra regntäcken som håller men har ett rimligt pris. Skriv gärna ner vart man kan köpa eller beställa. :d

Sv: Bra regntäcken

Jag har ett Shires regntäcke.
Med inte spec mkt fyllning i.
lagomt tunt/tjockt för höst/vår.
Betalade 495:- för det i vår travsportbutik...

Jag har också shiretäcken till min arab :)
Sitter hur bar som helst och har aldrig varit med om att det regnar igenom. Brukar vara okey pris på dem också.

Jag köper mina på EKO (varuhus, har en avdelning för häst) söder om Stockholm.

jag har ett amigo regntäcke kanonbra. man kan även köpa halsduk till. finns både fodrat och ofodrat. tror att jag betalade 600 kr och de har hållt 2 år nu fortfarande lika bra.

pm:a mig så ska du få ett bra erbjudande!

Jo har kollat på dom, kanonpris på vissa. :smirk: Men dom andra täckena vart kan man hitta dom då? Har ett Shire's innetäcke och det är kanon tycker jag. Men vart finns dom?

cerrox skrev:

Håller med till 102%!

Källlquists Horse saver regntäcke med halvhals. Har 2 st och de har hållt i 2 år utan minsta skråma, genom hårda tag i valack hagen! Fick byta ut ett spänne en gång, det är allt.

de är underbara, sitter kanon, och släpper inte igenom regn ens efter en dag av spöregn. ÄLSKAR dom.

Granngården har dom/tar hem om man vill. Även www.Erikshastshop.se

Kostar runt 670-700 kr

Shires verkar finnas t.ex. på Eko, tyvärr har jag inget sådant i närheten av mig. Men jag köpte mitt vintertäcke, ett Shirestäcke med halvhals på www.ridsportshopen.com det var rätt lång leveranstid för täckena fanns inte i lager, men jag beställde i god tid så det funkade bra! Annars är det bra där, bra priser etc.

Själv ska jag köpa ett Horseware regntäcke har jag tänkt. :)

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
769
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
266
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
519
Senast: warg
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka