Bra saxar!

MrsScabtree

Trådstartare
Nu vill jag ha in lite tips på bra effileringssaxar!
Jag klipper ju min westie och skulle behöva en ny riktigt bra sax som både håller och ger fint resultat.
In med förslag i alla prisklasser!

Sv: Bra saxar!

jag är kalas nöjd med min Soligen-sax. Har två cockrar som trimmas ganska ofta med den och jag misshandlar nog saxen lite mer än nödvändigt (tvättar inte ur pälsen varje gång innan jag klipper osv.) Jag har en jaguar-sax också men tycker den är för tjock så jag använder den andra mest faktiskt.

Sv: Bra saxar!

En inte allt för dyr och väldigt bra effileringssax är härmois enkel-effileringssax. Min har hållit i snart 10 år och det är ju måååånga hundar som klippts med den på trimmet ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
835
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Ny fråga - i anledning av ny hund. Vi spenderar julloven i Tandådalen i vår säsongsuppställda husvagn. Vid tiden för det stora helvetet...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: SaraMara
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?