Bukefalos 28 år!

Bra schampo önskas

KisseNova

Trådstartare
Det som inte fick hända har hänt, jag reagerar på Devins päls under långvarig kontakt :mad: :cry:

Jag får precis samma symptom som när jag storstädar råttburen (dvs för mkt kiss på huden), underarmarna blir rödprickiga och sticker som bara den. . Så nu vill jag ha tips på bra schampo till Devin som kan hjälpa mina underarmar. Jag har aldrig reagerat på hundar förut, då hade jag ju aldrig köpt Devin.

Och nej, detta är inget dåligt skämt så hjälp, kom med råd på vad jag kan reagera på. Kan han ha "kissrester på sig" från det att han bodde med sina kullsyskon? Jag har reagerat till och från ända sen han kom, men först nu när han har legat i min famn ett tag så började det sticka i underarmarna = alltså klar reaktion på honom. Givetvis finns det inga planer överhuvudtaget att omplacera honom (lika bra att informera det med en gång så ingen tänker "jaha, hon har tröttnat redan efter 1 vecka"), utan detta är en tråd för att få hjälp mot om det kan finnas ett sätt att undvika stickande underarmar. Går ju att lösa genom att undvika långvarig kontakt med hans päls och ha långärmade tröjor. Men nog borde det hjälpa att bada honom ? *hoppas* eftersom jag oftast har kortärmade tröjor på mig..

Jaa, kalla mig gärna för okunnig hundägare men jag behöver råd och förslag. Självklart kan jag leva med mina rödprickiga armar men det känns så onödigt om det kan hjälpa med ett bad. Råttkiss har jag reagerat på i några år nu och ändå har jag dom kvar :love: Man får bara tänka efter lite och planera deras burstädning. Likadant kommer jag göra med Devin.

(till dom som inte vet och tycker att det var dumt att köpa en valp när man inte tål råttkiss så kan jag bara informera om att det är vanligt inom råttvärlden att råttor har ett fränare och starkare kiss som vissa människor kan reagera på, speciellt hankiss. Iofs har jag 4 honor men dom kanske tror att dom är hanar ;))
 
Sv: Bra schampo önskas

ESPREE har många bra schampon. Gjorda på helt naturlig väg, inga konstiga kemiska tillsatser. Retar inte hud eller päls. Jag älskar det. Och hundarnas pälsar och hudar mår fin fint. Vet inte alls hur det funkar om man är överkänslig mot något, men det kan ju vara värt att prova med tanke på att det är framställt av prylar från naturen :)
Prata med folk i djuraffärer annars? Dom brukar ha koll.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp