Bra skor till klänning?

Rie

Trådstartare
Jag har sällan klänning.
Det finns dock ett gäng i garderoben. De har använts till dans och annat.
Nu tänkte jag mig använda en och annan till sommaren ,men kruxet är vad jag ska ha för skor till.
Låga men snygga som passar till klänning.
Hög klack går bort. Mest för att jag aldrig har gått i sådana och skulle väl stövla fram (eller ramla), föga elegant i klänning...men också för att min ena fot nog inte skulle godkänna det.
Tänkte då att låga skor med liten/ingen klack kanske vore något, finns det sådana som man ser bra ut i även om man inte går så elegant? Eller är särskilt elegant i övrigt....
Några tips tack, så att jag slipper googla mig less.....
Vad går ni i?

Har denna i rött, bland annat
https://www.zalando.se/anna-field-jerseyklaenning-svart-an621c0i7-q11.html
och denna...
https://www.bing.com/images/search?...608047540933823562&selectedIndex=6&ajaxhist=0
 
Ballerina eller min (och mina vänners :D) favvo; Mohedatoffel!

20170401182023-83.250.104.100.PNG
 
Som förstapar ballerina (jag har på tok för många!) och till klänning hade jag troligen valt något i stil me denna. Lite gulligare, till klänning och funkar fortfarande bra till ett par piratkorta byxor på sommaren.

ME911A00I-Q11@12.jpg
 
Ballerina..enligt mig också. O gillar du inte att de är platta går det alltid att lägga i en sula. :)

Jag tänker att det går utmärkt att vara "elegant" även i ett par ballerina. Idag finns det en uppsjö att välja emellan.
 
Jag tycker själv det är svårt med klänning och skodon sådär till vardags, brukar landa i vanliga, enkla tygskor. Vilket fungerar sommartid men känns inte helt klockrent övriga tider på året eller till alla modeller.

Ballerina är fint och funkar stilmässigt till det mesta - men jag hittar inga som passar! Tycker inte att jag har några ovanliga fötter men just ballerina.. i min vanliga storlek slår jag alltid i tån och går jag upp en storlek blir allt för stort, även på bredden.

Har ett enda par som funkar, hittades i en billig-butik i London för måååånga år sedan, men de håller nog inte många användningar till.. :cry:
 
Jag har sällan klänning.
Det finns dock ett gäng i garderoben. De har använts till dans och annat.
Nu tänkte jag mig använda en och annan till sommaren ,men kruxet är vad jag ska ha för skor till.
Låga men snygga som passar till klänning.
Hög klack går bort. Mest för att jag aldrig har gått i sådana och skulle väl stövla fram (eller ramla), föga elegant i klänning...men också för att min ena fot nog inte skulle godkänna det.
Tänkte då att låga skor med liten/ingen klack kanske vore något, finns det sådana som man ser bra ut i även om man inte går så elegant? Eller är särskilt elegant i övrigt....
Några tips tack, så att jag slipper googla mig less.....
Vad går ni i?

Har denna i rött, bland annat
https://www.zalando.se/anna-field-jerseyklaenning-svart-an621c0i7-q11.html
och denna...
https://www.bing.com/images/search?...608047540933823562&selectedIndex=6&ajaxhist=0

Jag kan varmt rekommendera Tamaris, de gör välbalanserade bra skor, ofta med lite fjädring i klacken, vilket gör dem så bekväma att man kan gå i deras modeller som inte har allt för hög klack nästan utan att märka att de har klack alls. De har även ballerina både utan klack och med liten klack.
 
Alltså - du är ju smal och ser bra ut och därmed tror jag att du är absolute fabulous i klänning! Så ett par riktigt snygga ballerina blir fantastiskt.

Nu är det vår och sommarskorna börjar komma. Jag såg ballerinaskor i butik senast igår.
 
Sneakers kan vara jättesnyggt till klänning! Mina fötter gillar inte ballerinor, de brukar vara för urringade. Ett par vita sneakers passar till allt!
 
Jag har sneakers ballerinor, Dvs dom som är väldigt öppna i foten. Passar till det mesta och får plats med ordentlig sula :p, sen så är de lätta att slänga in i tvättmaskinen ^_^.
Dessa har jag till allt och i flera olika färger och mönster :p, finns ju mer eleganta också men för att springa runt på stan eller gå på trädgårds fester osv funkar de finfint för :).
 
Mest tänkt som en ärlig komplimang till min vän Rie :)
Tack, tanten. Jag förstod att du menade så.
(Att jag sedan inte riktigt delar din uppfattning om utseende är en annan sak)

Tack alla för förslag. Jag ska försöka kolla upp de olika förslagen. Jag har faktiskt aldrig haft ballerina.
Ska testa dem och andra, men en del lär falla bort då jag har tunn fot.
Har i minne hur jag försökte klämma mig i skor ett nummer mindre än min storlek men att jag ändå klev ur dem när jag började gå....Märket Marie fungerade vill jag minnas. Får kolla på dem (och gräva i garderoben, kanske jag har kvar något par...??)

Sedan ska jag väl försöka träna på att promenera lite snyggare, inte gå som om jag hade ridstövlar på mig..... :)
Hur tränar man det? :) Bok på huvudet? *skojar bara*
 
Förresten, visserligen ska man inte bry sig om ålder men ni verkar var yngre de flesta av er. Kan jag ha vad som helst då också.....57 bast....(26+) ? Vill ju inte att det ska se töntigt ut, jag har säkert nog sjå att se "kvinnlig" ut ändå.
 
Förresten, visserligen ska man inte bry sig om ålder men ni verkar var yngre de flesta av er. Kan jag ha vad som helst då också.....57 bast....(26+) ? Vill ju inte att det ska se töntigt ut, jag har säkert nog sjå att se "kvinnlig" ut ändå.

Min svärmor är snäppet äldre än 57 år och springer runt i allt från sneakers till Converse till ballerina, sandaler, boots, stövlar, sandaletter osv osv. Hon gillar skor. :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver 2 spagettiburkar, men är låst med storleken. De bör vara 25-26 cm höga. Inte högre, då blir det för höga för lådan. Inte...
Svar
7
· Visningar
711
Senast: Rie
·
Hemmet sim man sätter i vasken i groventrén när man fyller den med vatten? Har en tvättbänk som numera saknar sin plupp. Jag har försökt googla...
Svar
11
· Visningar
3 321
Senast: Rie
·
Äldre Jag ska ev. iväg på en fest med 70-talstema. Jag har inte en jättestor budget, men skulle gärna vilja göra det så bra som möjligt ändå...
Svar
19
· Visningar
11 933
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp