Bra stektermometer?

Sassy

Trådstartare
Nu har den tredje i raden av likadana stektermometrar (köpta på Ica) gått sönder och jag får nog köpa något dyrare för att bli nöjd? :down:

Har någon en riktigt bra termometer att tipsa om? Kriterierna är att den ska larma vid rätt innertemperatur, vara smidig att ställa in, och absolut inte använda WiFi, app eller något annat än sig själv?

Mina tidigare har förvisso uppfyllt det sista villkoret, men diffat en del i temperatur och varit rätt trista att handha. (Och gått sönder efter mindre än ett år.)
 
Jag köpte ett antal dyra och avancerade termometrar som gick sönder efter en kort tid. Sedan köpte jag en enkel från IKEA som fungerar bra. Man kan sätta på timer eller temperatur och den piper när temperatur/tid är rätt. That's it. Men det är allt jag behöver.

Edit: Och allt man behöver göra är att trycka på en upp eller ner knapp för att ställa in rätt temperatur/tid
 
1698946621533.png


Min har överlevt även när hela stickan med sladd hamnat i disken.
 
Min pappa (mycket intresserad av och duktig på matlagning) talar sig varm för någon strektermometer från Clas Ohlson, en billig. Jag ska också köpa när jag orkar, min från Ica har också gett upp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp