Bra täcke med bensnören

fejko

Trådstartare
Har alltid haft Horseware täcken men nu tröttnat på dessa eftersom jag har tre ston som kissar ner svansremmen (och allt annat däromkring). Därför söker jag bra regntäcken med bensnören.
 
Enig. :eek: Men eftersom Amigo är de enda täckena som ligger på min häst har jag själv fixat så att man kan ha bensnören istället för svansrem. Bara sytt på en ring i varje sida, på innersidan där täckegjorden sitter fast.. och voila´ Horseware med bensnören.
Och vill man inte sy själv, så skicka in dem till en som lagar täcken så är det snabbt och billigt fixat.

Ingen ide´ att kasta Horsewaretäcken eller bara låta dem ligga. :d:laugh:
 
För min pålle som Amigo har bra passform för har även Bucas bra passform för, och Bucas har bensnören. (osäker på om freedom täckena har för de har jag inte sett irl)
 
Alltså, jag känner mig alltid lite konstig som kommer med det här förslaget men jag är faktiskt sjukt imponerad av Börjes täcken. Har haft dem på småponnyerna i riktigt skitväder, mina har alltid varit helt torra när de kommer in vilket inte ens de med Rambo- och Amigotäcken varit alla gånger. Sitter bra, inget skav, håller bra för mina som har normalt slitage på sina täcken. Det enda jag inte gillar är att bensörena töjs ut, men det är ju lätt gjort att köpa nya bensnören och inte direkt något problem när täcket är så himla billigt.
 
@Ponylove Jag har både Bucas Freedom och Irish turnout och de är med svanssnöre. Inte bensnören! Kanske isåfall är på Smartextäckena?
 
@EmmaN Jag har flera Bucas Irish turnout och samtliga har bensnören. Sen finns det ett svanssnöre också men det är ju bara att plocka bort (på mina täcken ser det ut som ett tjockt skosnöre).
 
@EmmaN Jag har flera Bucas Irish turnout och samtliga har bensnören. Sen finns det ett svanssnöre också men det är ju bara att plocka bort (på mina täcken ser det ut som ett tjockt skosnöre).
Spännande! Mitt har det inte iallafall, kanske har ändrats eller nåt då? Jag köpte mitt i höstas.
 
Jag köpte fler svansremmar istället (har också Amigo). Bara knäppa av det äckliga och knäppa dit en ny ren. Och så tvätta de äckliga när de är några stycken.
 
Spännande! Mitt har det inte iallafall, kanske har ändrats eller nåt då? Jag köpte mitt i höstas.

Det är möjligt! (Tusan också, då blir det nog inga nya Bucas för min del... En stor försämring i mina ögon.) Mitt yngsta har ett par år på nacken, kom jag ihåg nu när jag tänker på't :o
 
Jag blev lite fundersam och googlade. Då står det typ på alla sidor att det kommer med både svansrem och bensnören. Kanske att jag inte fick några bensnören med mitt då bara? Måste kolla om det finns fästen för bensnören på mitt. Återkommer :)
 
Jag byter alltid ut svansremmen till ett balsnöre och byter enkelt när de blir äckliga. Hatar bensnören!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 608
Senast: YlvaG
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: Habina
·
Utrustning När jag köpte min häst hade han väldigt lite hull och muskler. Då fick han ett nytt täcke från horseware, amigo 0g med disc front i...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: Sixten
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 224
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp