Bra uppkoppling?

MissFideli

Trådstartare
Vad ska man tåla? Har ComHem sen drygt 3 år tillbaka och har alltid varit nöjd. Väldigt lite krångel och en stadig uppkoppling. Nu senaste tiden är den inte stadig längre, snarare tvärtom. Det handlar om avbrott på under en minut, men trots allt avbrott.
Har skrivit ner alla tider nu för att ha vid eventuell kontakt och tänkte fortsätta i 2 v innan jag ringer. Men vad skulle ni acceptera? För mig handlar det om minst 1 avbrott/dygn och idag är jag uppe i 7 st hittills från 24 till nu. Men som sagt, dom är korta. Skulle ni acceptera det (betalar 299 kr/mån för 8 mbit) eller ta upp det alt byta operatör?

Sv: Bra uppkoppling?

Jag skulle kontakta dem och ta upp det. Kan vara problem med deras utrustning som de inte märkt t.ex. Har de inget svar eller det inte blir bättre kan du alltid byta efter det.

Istället för att manuellt upptäcka och skriva upp avbrotten kan jag tipsa om programmet PingPlotter. Välj något bra mål (t.ex. ping.sunet.se) och låt sen programmet köra och logga i någon vecka så får du en bra lista med alla avbrott.

Tack för tipset. Spelar det nån roll vilket mål jag sätter elle rkan jag använda ping.sunet.se även för min uppkoppling?

Den hosten (som ligger på svenska universitetsnätet) går bra att använda från alla leverantörer och är en vanligt använd referenspunkt.

Jag hade sådana problem med mitt comhemabonnemang ibland och fick tipset när jag ringde in att ta för vana att starta om modenet ibland. Typ en gång i månaden. Då hjälpte det.

Funkar inte det så ring in och var lite besvärlig. Kan de inte fixa uppkopplingen så ska du inte betala fullt pris heller.

jag anser att varje avbrott i uppkopplingen är oacceptabelt..

avbrott -> felanmälan

vänta veckor? skulle du låta din häst gå halt i flera veckor innan du hör av dig till veterinären? nej, precis.. bara att ringa o felanmäla... fast testa såklart att starta om modemet.

Modemet hänger på väggvila och motioneras försiktigt från 12-02 varje dygn. Trots hältan är det inte ordinerat smärtstillande, "veterinären" kommer troligen till bostaden nästa vecka och då ska det först göras en allmän undersökning och om det inte hjälper blir det troligen en mer riktad utredning på just hältan. Så "veterinären" är inkopplad och modemet ska inte behöva ha ont i mer än nån vecka till förhoppningsvis.

Senast ändrad:

Pratade med dom idag vid 14-tiden, fick lite saker att kolla upp. Har haft minst 5 avbrott sen dess, så nu har jag felanmält och dom ska kolla upp vad som händer. Signalavbrott är det alla gånger då modemet beter sig annorlunda vid dessa avbrott, så jag tror jag kan utesluta datorn.
Så nu är det bara att vänta, gissar att inget görs förrän nästa vecka i alla fall.

Pratat med dom igen och dom har lokaliserat felet till modemet. Ny bindningstid och få modemet för 98 kr inkl frakt eller köpa det löst för 600 alt 700 (beroende på modell) inkl frakt.

Nu är jag rådvill, hoppas ju kunna flytta i höst... Urk :crazy:

Du kan inte ta med dig abonnemanget när du flyttar, då? Fast det kanske beror på om Com Hem finns tillgängligt i huset du flyttar in i, förstås...

Alla hus är ju inte ComHem-hus. Men jag har bundit om mig nu i alla fall, fick ett bra erbjudande. ComHem har även att man kan "köpa" sig loss från en bindningstid så det ska nog gå ändå.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka