Bra veterinär nära Västervik

Jag vet flera kolikhästar som lyckat har remitterats till både strömsholm och helsingborg, från vvik/gamleby. Men de måste ju åka innan de blir för dåliga.
Dagtid har en del vårdats över dagen på norrköpings eller linköpings klinik med.
Så det är inte kört med mer komplicerade koliker.

Det är ju en jäkla resa med en sjuk häst. Usch, skulle aldrig vilja ha det så 😅
Samma med smådjuren, har 20 min till djurakut som är öppen dygnet runt, det är jag väldigt tacksam för.
Är nog med stress ändå med djur, vill inte öka den genom att ha svinlångt till veterinärer 😣
 
Det är ju en jäkla resa med en sjuk häst. Usch, skulle aldrig vilja ha det så 😅
Samma med smådjuren, har 20 min till djurakut som är öppen dygnet runt, det är jag väldigt tacksam för.
Är nog med stress ändå med djur, vill inte öka den genom att ha svinlångt till veterinärer 😣
Håller med om att det är en bit att åka,
Men så är det ju i större delen av sverige tyvärr, dygnetruntöppna kliniker ligger där det finns stort patientupptag, dvs i storstadsregioner. Allt annat är dömt till dålig lönsamhet och omöjligt att anställa personal.
Det finns platser med betydligt längre till hästklinik än Västervik.
 
Håller med om att det är en bit att åka,
Men så är det ju i större delen av sverige tyvärr, dygnetruntöppna kliniker ligger där det finns stort patientupptag, dvs i storstadsregioner. Allt annat är dömt till dålig lönsamhet och omöjligt att anställa personal.
Det finns platser med betydligt längre till hästklinik än Västervik.

Men det är ju inte Norrland 😅
Blev uppriktigt förvånad att det inte fanns en enda.
Nu är den aktuella hästen avskriven så nu är det dock ett ickeproblem. Men bra att veta inför framtiden.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Fritid Efter ett gaska jävligt år arbetsmässigt för både mig och sambon (tack och lov i olika perioder) känner vi både ett behov av att komma...
Svar
14
· Visningar
936
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 594
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp