Vart hitta hjälp med kloklipp av kanin?

charlietherabbit

Trådstartare
Hej.

Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på.
Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta alt. veterinär men den ena kaninen Rosie är väldigt skygg o rädd för det mesta.
Att klippa klorna på henne är för mig en utmaning minst sagt.
Har gått bra ibland när jag åkt någonstans för att få det gjort men mest tror jag det beror på att hon är så rädd/stressad efter resan att hon typ inte vågar röra sig och jag utsätter helst inte henne för det om jag inte måste..

Vet ni vart man skulle kunna typ lägg upp en annons eller hitta någon som helst kunde göra det här så man inte behövde åka iväg med henne?

Bästa skulle ju vara om det var någon som bodde hyfsat nära och såklart gärna erfarenhet av kloklipp av kanin, kan ju vara rätt svårt att se pulpan o det..

Och vad tycker ni en rimlig ersättning skulle vara för den personen ?
Kanske en gång per månad ungf eller är det för sällan..?
Tänker typ 300-400kr per gång men då att det görs på plats hos mig.
Beror ju lite på hur långt bort denne bor, måste det åkas i en timme hit och en timme tillbaka så kanske det är lite för lite..
Och då klippa bägge två såklart.

Nån annan som använt sig av nån liknande lösning?
Känner inte någon som är erfaren med kaniner direkt så ja..
 
Enklast är att lägga upp i lokal FB grupp och se om det finns någon i närheten med kaninerfarenhet som kan hjälpa dig.
Det kanske räcker med att de kommer några gånger och samtidigt visar dig så kan du klippa själv längre fram?
 
Hej.

Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på.
Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta alt. veterinär men den ena kaninen Rosie är väldigt skygg o rädd för det mesta.
Att klippa klorna på henne är för mig en utmaning minst sagt.
Har gått bra ibland när jag åkt någonstans för att få det gjort men mest tror jag det beror på att hon är så rädd/stressad efter resan att hon typ inte vågar röra sig och jag utsätter helst inte henne för det om jag inte måste..

Vet ni vart man skulle kunna typ lägg upp en annons eller hitta någon som helst kunde göra det här så man inte behövde åka iväg med henne?

Bästa skulle ju vara om det var någon som bodde hyfsat nära och såklart gärna erfarenhet av kloklipp av kanin, kan ju vara rätt svårt att se pulpan o det..

Och vad tycker ni en rimlig ersättning skulle vara för den personen ?
Kanske en gång per månad ungf eller är det för sällan..?
Tänker typ 300-400kr per gång men då att det görs på plats hos mig.
Beror ju lite på hur långt bort denne bor, måste det åkas i en timme hit och en timme tillbaka så kanske det är lite för lite..
Och då klippa bägge två såklart.

Nån annan som använt sig av nån liknande lösning?
Känner inte någon som är erfaren med kaniner direkt så ja..
Bor du i större eller mindre stad? Bor du i en större stad med gott om folk så borde du kunna hitta någon i närområdet tänker jag, och då låter 300 kr orimligt mycket. Jag betalar 350 kr för kloklipp av stor, rädd hund hos veterinären.

Hade du bott i närheten av mig hade jag kommit och gjort det mot ett paket kaffe typ, det är vad det känns värt rent monetärt!
 
Jag klipper mina klor själv men helst inte, för det går så mycket enklare om någon kan hålla kaninen :) kan du bistå med det tar klippningen inte alls så lång tid. Varje månad låter ofta och 300 spänn rätt mycket.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 895
Senast: Mkb
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 652
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 243
Senast: IngelaH
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 753
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp