Bra vinter/regntäcken...

Det jag har till Nano som suttit bäst, hon är ju liknande byggd som Tay om man tar bort fluffet. Tror ock kanske inte det här täcket ändå är optimalt för dig då fleecefoder har en tendens att suga upp vatten när hunden ligger ner och jag skulle kanske vilja ha nåt som ligger ännu mer över rumpan men tänker att nån som är skuren på samma sätt fram skulle funka för din?
Sån front fungerar inte. De vinklar i fram när de jobbar så tassarna nästan slår i hakan, sådan front som på bilden är väldigt mycket i vägen.
 
Sån front fungerar inte. De vinklar i fram när de jobbar så tassarna nästan slår i hakan, sådan front som på bilden är väldigt mycket i vägen.
Sant, tänkte inte alls på att de har helt olika rörelsemönster. Skyller på att jag som vanligt har rejäl sömnbrist 😜.
Har inte behövt täcka Tay än så har inte upplevt problemet själv. Sen så kommer jag troligen aldrig (iallafall i närmaste framtiden) behöva ha täcke på när han jobbar så han kommer troligen åka på ett back on track som jag kanske får sy lite i för att den ska sitta bra, gillar att dom täcker hela rumpan.
 
Det bästa täcket jag har är från Trixie med kraftigt yttertyg och fleecefoder. Det täcket har absolut bäst passform på smala hundar av alla de täcken jag köpt. Nackdelen är att det inte finns något skydd för magen men då det ändå brukar bli blött direkt så tycker jag inte det spelar sån stor roll. Täcket går dock lite ihop under magen så lite skydd blir det. Då det bara är ett enkelt kardborreband vid bringan så har det inte blivit några skav på frambenen. Jag köpte dessa för ca 10 år sedan men de håller fortfarande men de är inte använda så mkt de senaste åren. Ytterligare en fördel är att det inte hänger ner så långt så när hunden lägger sig ner blir täcket inte så blött i kanterna. Jag har dessvärre inte hittat dem igen men har heller inte letat utan mest kollat om jag varit i en djuraffär. Så om de går att få tag på tycker jag det varit väldigt prisvärda, de var inte så dyra och har hållit väldigt länge.

På bilderna är ett 55 cms-täcke som är lite för stort på hunden som egentligen har 50 cm men det fungerar bra ändå.
250971366_4783904714993062_636295222603386217_n.jpg


252690572_4783904844993049_232545982268516271_n.jpg
Om du googlar på "trixie avallon" så får du fram sådana täcken, det är vad de kallar den modellen, sedan finns det i lite olika utföranden nu (tex softshell och så). Ja, jag har haft ett likadant. Otroligt bra täcke!
 
Pomppas täcken tycker jag är bra. Sitter på plats även utan bensnören, går ner över låren, utskuret för svansen så täcket fortfarande täcker ben och rumpa. Utskuret för frambenen så de kan röra sig. Menar inte deras fleecetröja utan täckena.
Håller med
 
Om du googlar på "trixie avallon" så får du fram sådana täcken, det är vad de kallar den modellen, sedan finns det i lite olika utföranden nu (tex softshell och så). Ja, jag har haft ett likadant. Otroligt bra täcke!
Haha skulle ha tittat här innan jag googlade som en besatt igår kväll!

Jag hittade det iaf och kunde inte låta bli utan skickade efter ett till Theo, hoppas det fortfarande är lika bra!
 

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 025
Senast: MJLee
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 022
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp