Bra vintertäcke?

C

Catinca

Det är med lite bävan jag lägger upp den här tråden. Jag vill INTE starta någon diskussion om täckets vara eller inte vara.
Vad jag vill är att få tips på bra vintertäcke som håller hästen tillräckligt varm och torr.

Hästen är ett delvis klippt halvblod och täcket skall på ute när det är som kallast (bor i södra sv. så "kallast" är inte -25)
 
Jag har goda erfarenheter av sveatäcket med halvhals. :) Min häst, som får bogskav av det mesta, kan ha detta utan att få skav. Det är tåligt och har bra passform dock något tungt. De elastiska gjordarna är suveräna.
 
Horseware utetäcke som är fodrat..kanonbra. Tyvärr ganska dyra. Ligger dock kanonbra. De har flera modeller men de flesta är bra tycker jag. :)
 
Har ett Thermo Master med kort "hals" samt ett Rambotäcke.
 
Jag tycker att Svea Outdoor Mellan med halvhals är super men lite tungt dock. Men passform och allt är bra. Är jättenöjd.

Har ett HorseSaver som jag beställt nu i år och hittils är jag nöjd. Dock inte använt det många gånger än.
 
beror ju å var i södra du bor..jag bor längst ner vid havet och med de vindarna vi har fryser norrlänigarna när de kommer hit :cool:

Weather beeta
horsewere

är ju kanon täcken som man ha i FLERA år....
Annrs tycker jag om eventtäcket jag har oxå,de har bara hängt med i tre år än,så de vet jag inte hur bra de hller än..verkar lovande iaf
 
Tack för att ni delade med er av era "täckeserfarenheter"!
Jättesnällt! :bow:
 
Horseware bästa utetäcke jag haft. finns i flera olika modeller och tjocklekar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 056
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
604
Senast: tanten
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 006
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp