Miiikaela_

Trådstartare
Jag fullkomligt älskar brädspel. Tycker det är fantastisk rolig sysselsättning tillsammans med vänner eller familj över ett glas vin eller en godispåse. Jag önskar därför förslag på spel. Jag gillar olika typer av spel, just nu är favoriterna Ticket to ride och Med andra ord. Dvs helt olika spel. Så tips någon? :)

Det får gärna vara så man får tänka en del men det behöver inte vara jättekomplicerat då tålamodet oftast tryter!
 
Jag fullkomligt älskar brädspel. Tycker det är fantastisk rolig sysselsättning tillsammans med vänner eller familj över ett glas vin eller en godispåse. Jag önskar därför förslag på spel. Jag gillar olika typer av spel, just nu är favoriterna Ticket to ride och Med andra ord. Dvs helt olika spel. Så tips någon? :)

Det får gärna vara så man får tänka en del men det behöver inte vara jättekomplicerat då tålamodet oftast tryter!

Haha, när jag såg trådstarten tänkte jag gå in och rekommendera just Ticket to ride, och Med andra ord. Men det behöver jag visst inte :p
 
Kolla in Dixit! :) Brukar spela med både vänner och sambons systerbarn (6 och 8 år gamla) Kan låta lite krångligt till en början, men en kommer snabbt in i det.
Annars gillar jag Besserwisser, När då då?, Carcassonne (finns en version för två pers också, Slottet), Avalon....

Eeh.. Vi spelar ganska mycket spel här hemma :angel:
 
Kolla in Dixit! :) Brukar spela med både vänner och sambons systerbarn (6 och 8 år gamla) Kan låta lite krångligt till en början, men en kommer snabbt in i det.

Dixit är jättetrevligt, och går att anpassa beroende på vilka man kör med.

Caverna är trevligt, tar lite tid att sätta upp och tar lite td att lära sig i början, men inte speciellt avancerat och kräver en del tänkande.
 
Det finns väl liknande Trivial Pursuit fast med frågor som rör Sverige. Tror jag spelat något som heter Sverigespelet, där man ska förflytta sig runt i Sverige och samla orter, samt får frågor.
Monopol är också en gammal favorit, men det kan ta tid. Sen gillar jag RISK också, kan också ta tid men riktigt kul när det kommer igång.
 
Dixit är jättetrevligt, och går att anpassa beroende på vilka man kör med.

Jag gillar också Dixit. Det roligaste (tycker jag) är när vi är ett gäng ganska nära vänner som spelar och vi börjar analysera varandras associationer och ledtrådarna blir djupare och djupare.
 
Settlers of Catan
:bow:
+1

7 Wonders är ett komplicerat spel men sjukt kul när man fått grepp om det.
Exploading kittens när man bara vill ha ett såntdär spel som är enkelt att ta med sig på picknick/parkhäng och går att lära andra på 2 min.
Splendor tycker jag är kul, utan att vara vare sig för enkelt eller för komplicerat.
Munchkin... :D
 
Senast ändrad:
Wall Street tycker vi är kul i våran familj, härom kvällen insåg vi att Bondespelet har tappat sin charm... :cautious: Cluedo kanske är mer ett barnspel, men det kan jag tycka är kul ibland och går relativt fort att spela. Men jag ska kolla lite på de spel som tipsas om, vi skulle vilja ha något mer att spela tillsammans hela familjen, yngsta snart 11 år. :D
 
Guillotine
Condottiere
Citadels
Fluxx (vilken variant som helst)
Takenoko

Alla ovan är väldigt roliga och lagom avancerade, dvs man lär sig dem kvickt på första omgången.
 
Håller med @Trani om Guillotine, den gillar jag! Och ett som heter Ryktet går. Med andra ord är också en favorit.
Ryktet går är helt löjligt roligt! Har skrattat som en galning många spelomgångar på fester. Superbt partyspel som blir roligare ju mer deltagarna dricker. :D
 
Mina syskonbarn (10 år) gillar ett spel som jag och mina syskon hade när vi var små. The Amazeing Labyrinth heter det och är löjligt enkelt men väldigt roligt. Sambon och jag brukar spela Stratego, Ticket to Ride, Monopol eller varför inte ett hederligt Fia med knuff. :D
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 271
Senast: Klara
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 982
Senast: jemeni
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 030
Senast: Pinus
·
Fritid Jag älskar att spela spel. Jag har flera bra spel när man är många, men vill ha tips på såna när man bara är två. 🙂 Jag gillar alla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 881
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp