Bränna DVD- problem

Snuffsan

Trådstartare
Jag har brännt massor av DVD utan problem, plötsligt funkar inte en viss sorts skivor. Jag har använt exakt likadana tidigare utan problem, jag har brännt andra märken efter det att problemet uppstått utan problem. Det är bara TDKs DVD-R som strular. Varför?

Min DVD-brännare fixar både DVD+ och -. Jag har som sagt använd sådana här skivor tidigare. Det går att bränna FUJIs DVD-R.




Felmeddelandet som kommer upp är:

#21 CDR -1046 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1773
Illegal disc

17:13:22 #22 TRANSFER -27 File ThreadedTransferInterface.cpp, Line 1773
Could not perform start of Disc-at-once

17:13:22 #23 Phase 38 File dlgbrnst.cpp, Line 1832
Burn process failed at 2,4x (3*324 KB/s)




Jag använder NERO. Vad har hänt och hur åtgärdar jag detta?:confused:
 
Sv: Bränna DVD- problem

Jag har surfat runt lite och letat efter liknande problem och hittat att vissa brännare kan vägra bränna vissa märken på skivor, och då får man tydligen detta felmeddelande. Men min brännare har ju brännt precis likadana skivor förra veckan. Visserligen var detta en ny paket, kan TDK ha gjort någon förändring? Eller har jag plötsligt ett mjukvarufel?

Visst kan jag köpa nya skivor av annat märke, men jag skulle ändå vilja ha en förklaring på det här.
 
Sv: Bränna DVD- problem

kan vara en kass batch också. köp nya. det är inte ovanlgit med dåligt media.

själv är jag less på mgi själv efter att just kört 10st dvd+r DL ifrån infinity gaming 360, för att de inte funkar i min xbox. tror dock att det är brännaren som är felet i det här fallet, så ska byta ut den mot en liteon eller pioneer.

men du kna ju alltid testa att byta firmware i brännaren, vad är det för en?
 
Sv: Bränna DVD- problem

Jag trodde också det så jag åkte faktiskt till affären och bytte. Men det hjälpte inte.

Byta firmware?? Va?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Alltså, jag ska bränna mina bilder till en datadvd. har fungerat förut, men nu helt plötsligt fungerar det inte, jag vet inte vad jag...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: MinIan
·
C
IT & mobiler Vi har en CD/DVD-spelare och brännare på laptopen, har inte testat att bränna något tidigare med den. På min stationära dator (som har...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: cissiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp