Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Smeta in snoken med helosan Sol (gul tub) finns på lantmanna/granngården! Funkar på kojuver så då tror jag det funkar på mulen på en pålle oxå!!! Lycka till!
Jag tycker solkrem för små barn är bättre, mkt högre skyddsfaktor! Natusan faktor 25 kör jag med, den är vaten- och sandfast och dofta ljuvligt av persikor!
Solskyddskräm är bra och sen finns det huvor som har en lapp som går ner över mulen också. Tror det är Granngården som har den, kanske finns på fler ställen också. Hade den på min tinker som också blev bränd på mulen. Funkade kanon ihop med solskyddskrämen.
Skaffade sådana till våran tidigare häst och dom skavde av alla hennes känslehår runt ögonen...
Trodde först att det kunde bero på att det var för liten storlek, men när jag frågade vet. så sa han att det var mycket vanligt att huvorna skavde av ögonens känselhår
Min skimmel pojke brukar bli lite bränd på mulen, torr och "skorpig". Jag använder (som många här tydligen ) Helosan med solskyddsfaktor. Den både skyddar och mjukgör. Den fungerade super på min pålle!
har han bränt sig så syns dig, den bvi mer röd, ofta lite sårig, skorvig o de vill gärna klia sig.
Min gamla ponny har vit mule på vintern o rosa på sommaren när vinterpälsen är borta.
Vår foderhäst råkade ut för detta varje sommar. Första året tog jag apotekets solkräm med solskyddsfaktor 25 och det funkade toppen. Förra året Helosan sol vilket inte alls var lika bra så jag gick tillbbaka till apotekets solkräm. Den luktar inte så mycket som solkrämer i affärer varför den gick bra att smörja på utan alltför mycket protester.