BRED transport

Remix

Trådstartare
Hallå!

Finns det någon transport som är 1850mm bred+? Alltså minst 185 cm bred?
ev kan b-korts buss funka om det är automat

Senast ändrad:
Sv: BRED transport

Jag skulle vara försiktig med att köpa en "B-korts buss", de flesta vägs in utan inredning för att klara B-korts gänsen, så blir du stoppad med en sån kan du åka på jättemycket överlast! Det finns kanske några som klarar vikterna för B-Kort, och har du råd med det är ju det helt klart bekvämare för hästen att åka i, men som sagt, var försiktig med vikterna...

Stallägaren har ett kylinge eurotrailer , extra brett (221cm)

Jag syftade på lastbil/buss, alltså ett ekipage och inte dragbil med släp, oavsett vad det kallas... som sagt, toppen för hästen, men var försiktig med vikten :)

Bojs bredaste (EH-modellerna) är vad jag kan utläsa max 170cm breda, och likaså Thules modeller Diamant, Exellent och Premium (och även föregångarna Star Diamant, Ringo Star och XR3000).
Ifors HB511 är 179cm, och Fautras Promax och Fautras Oblic+2 är 180cm, och Fautras Victorius2 (diagonallastad) är 182cm bred invändigt, det är det största jag hittat på marknaden för "vanliga" hästtrailers

KL
Vi har hittat en Cheval Liberté 2004XL som vi ska titta lite extra på. den är 200 cm bred invändigt.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
243
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
477
Senast: warg
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 367
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka