Bredd mellan skacklarna till shettis?

bettysmatte

Trådstartare
Ni som har rockarder till era shettisar, hur brett är det mellan skacklarna? Har en rockard nu som verkar fungera till vår shettis, MEN det är alldeles för brett mellan skacklarna. Det måste fixas, och jag vill gärna ha lite mått att gå efter. TACK :D !!
 
Sv: Bredd mellan skacklarna till shettis?

Ingen som har en shettisvagn och som skulle kunna mäta hur brett det är mellan skacklarna framtill :confused: ?
 
Sv: Bredd mellan skacklarna till shettis?

Shettisar kan vara allt från 86-107 cm... Sedan finns det ju minishettisar. Så det är inte säkert att du får ett svar som passar just er shettis. Det bästa är nog att du själv uppskattar hur brett just er häst behöver ha mellan skaklarna.
 
Sv: Bredd mellan skacklarna till shettis?

Har bara haft vagn och då har skaklarna glappat och haft en bit att röra sig på i sidled.
Men jag skulle tro att för en "normalstor" shettis ska det vara runt 50 cm mellan skaklarna.
Min vagn var 40 cm det minsta och 60 cm det största, men jag ska göra om skaklarna så de inte glappar så för det tror jag eg inte är så bra :crazy:
Men det blir ju annat med rockard/tvåhjuligt.

Undrar om det står nått om det på Cliffords sida?
Du kan ju kika där! :)

/Lisa
 
Sv: Bredd mellan skacklarna till shettis?

Fast SÅ mycket lär det väl inte skilja på bredden beroende på den relativt lilla skillnaden i mankhöd? Jag letar efter ungefärliga bredder åt en a-ponny.

Har hittat en till-salu-annons där säljaren faktiskt gav utförliga mått. DEN vagnen var ca 54 cm mellan skacklarna på det smalaste stället. Ska mäta min (har den inte hemma), men jag är säker på att den är någon decimeter för bred iallafall.
 
Sv: Bredd mellan skacklarna till shettis?

HEJ.
På min rokard är skaklarna 50cm på det smalaste stället och sen böjs de ut till 80 cm. Det passar både min smala vältränade shettis och min ny köpta för tillfället väldigt runda pålle..:)
 
Sv: Bredd mellan skacklarna till shettis?

bettysmatte skrev:
Fast SÅ mycket lär det väl inte skilja på bredden beroende på den relativt lilla skillnaden i mankhöd? Jag letar efter ungefärliga bredder åt en a-ponny.

Det beror på vad man har för sele också. Jag har en sele med högt skakelfäste så jag behöver ha smalare mellan skaklarna än någon som har en vanlig "skitsele".
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Squie
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en oerhörd beslutsångest när det kommer till vad jag vill bli när jag blir stor (nåväl, större). Nu velar jag mellan att...
Svar
4
· Visningar
650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp