Bukefalos 28 år!

Breeders 5 åringar?

FT_ryttare

Trådstartare
Hejsan!
rider nu ett sto som ska utbildas o ägaren vill att den ska gå breeders. stoet är 6 nästa år men har fått föl förra året så hon går som 5 åring nästa år.
Hur går breeders till o vad e d för kvalhöjder osv..
nån so kan berätta???
Stoet har fått lovord om att kunna gå långt..fast e en hel del jobb påhenne.. framförallt på marken.
men ska försöka göra mitt bästa.
 
Tre felfria 1.20 stämmer, men om de inte ändrar bestämmelserna till nästa år har man obegränsat (nåja) antal försök på sig. Man lämnar in intyget och får det påskrivet när man har ridit färdigt (och gått felfritt).

Till trådskaparen, mer info hittar du på www.swedehorse.com
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Ramona
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hur snabbt efter fölning börjar ni rida era ston? Om de vart ridna under tiden lätt o är något äldre. Mitt sto är 15 och blir hennes...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: Teilani
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp