Breeeed nosgrimma

Centaur

Trådstartare
Okej, jag fantiserar fortfarande om den där jättebreda :d nosgrimman som ska pryda Arrows huvud.... :angel:

Sitter på ebay en timme varje dag och letar haha... :p

I dag ringde jag tom till Kings pga jag hört rykten om att dom skulle ha en sån, men tjejen där sa att den nog bara var 3-4 cm. :cry: Någon som har nära dit och vill mäta för mig??? :idea:

Har också funderingar på att få någon sadelmakare att sy upp en för mig, hur mkt kan nåt sånt kosta? Hur hittar man någon duktig? Finns ingen alls i närheten...

Hjälp mig nu, känner att jag blivit smått besatt! :love:

Sv: Breeeed nosgrimma

Lämande in min 4cm nosgrimma till sadelmakarn för att byta den vita fodringen mot svart. Då passade jag på att bredda fodret, så nu e nosgrimma ca 6cm, o då allt e svart så ser de inte konstigt ut. Kostade knappt en hundring tror jag.

oh herregud, 4 cm är ju hur stort som helst.. :O

din pålle måste ha ett jättehuvud;)

Nää det har han inte.... Får till och med på sig grimma i cobstl trots att han är ca 175cm. :p

Prova att ringa till sadelmakeriskolan i Tärnsjö och fråga om ngn av eleverna är intresserade av att sy upp en nosgrimma åt dig. Då behöver du bara betala materialkostnaden, så har du tur så är det ngn elev som behöver beställningar :)

Jag såg en jättebreeed nosgrimma på shoppen här i stan, och jag höll på att svimma när jag såg hur bred den var.. Villes huvud skulle nog mest troligt försvinna bakom den. Har dock inte mätt den, men om du vill kan jag åka dit nästa vecka (jobbar varje dag resten av veckan) å mäta, kolla pris å sånt!

men 6 cm!:eek: de kommer se miffo ut ju. nöj dig med 4. större är inte alltid bättre!(eller vad man nu säger:crazy: )

Shit pommes frites alltså :p Arrows huvud kommer ju inte synas snart, så stor supermegabred nosgrimma du verkar leta efter :D.
Hihi, jag fick hem mtit HdR träns idag och shit tänkte jag, vad bred nosgrimman var men det var ju i jmf. med att jag annars har ridit min häst med remontnosgrimma största delen det sista 1,5 året.

haffar tråden lite:angel:
är inte detta träns ganska snyggt. Tycker att nosgimman är lite smal men å andra sidan kostar tränset bara 400 kr
rundsytttelevstor.jpg

va är den bara 3.5. tycker att man upplever det som smalare än tex stubben som är 4. Bror väl ifs lite på vad det sitter på för häst.

ifall du menar det jag la in så kommer det från ryttargarden.com
det centaur la in är ett hubertus.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka