• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 140
  • Visningar Visningar 8 525
Sv: Bricka

Dilli_Blue skrev:
Otroligt barnsligt. Har du inte råd eller vill lägga mkt pengar på ett bra träns med kvalitee ska du inte heller köpa nån jävla bricka o sätta på billiga skitträns rent ut sagt.. :devil:

Så här kommer du se ut om nån frågar om det är ett äkta Herve Godignon träns.. :eek:

.....Och ännu värre blir det när någon företrädare för Godignon upptäcker det och anklagar henne/honom för märkesförfalskning alternativt varumärkesintrång :devil:

Immer

Senast ändrad:

herregud, jag har ju inte gjort så för att sätta bricka på ett vanligt träns och sälja det som hg, utan jag ska ha det hemma , och här där jag bor vet ingen ens vad hg är :cool:

varför ska du göra det??? Köp ett äkta HG träns om du vill ha det!! Jag har ett, man SER skillnad på ett träns till 2500,- och ett till 250,- Sen är inte HG sååå snygga heller, men dom är klassiska.

Tycker att det är väldigt mkt wannabe över det du tänker göra.... :crazy:

Köp ett av dom snygga pannbanden med mässing från HG om du vill vara "exklusiv" men inte har råd med ett helt träns.

råd har jag väl, men när jag kan få 5 träns till samma pris som 1 så känns det lite onödigt ;)

Är det inte lika onödigt att sätta på en HG bricka på de då? Förstår fortfarande inte vitsen med det hela... :smirk:

Gud vad fjantigt, det är väl än sak om man faktiskt lägger ut och Köper ÄKTA märksgrejer, då vet man ju att man får KVALITÈ.

Ärligt talat vad sjutton tjänar du på och klista fast någon falsk bricka? Om ingen ändå känner till HG där du bor? Skulle du bo här och komma med ett fejkträns skulle du bli helt utskrattad ska du veta..

Fattar inte ens hur man kommer på en sånn sjuk tanke? Snacka om att vara en jävla wannabe..

Notorius skrev:
råd har jag väl, men när jag kan få 5 träns till samma pris som 1 så känns det lite onödigt ;)

:D Råd?? Hade du haft råd hade du nog fan gått o köpt ett träns med KVALITÈ o inte 5 skitträns för samma pris. Hellre ETT träns med KVALITÈ än 5 skitträns med en liten HG bricka på.. :p

jag tkr inte dom dyra tränsen håller bättre än dom billiga "skittränsen"
iofs putsar jag aldrig utan slänger och köper nytt när de blir skitiga :angel:
då tkr jag iaf att det är bättre att köpa billiga skitträns eftersom jag ändå bara använder dem max 1 mån.

Ett träns i månaden? :eek:

Jag tycker att det är stor skillnad på billiga träns och dyra träns. De dyrare har en helt annan kvalite på lädret, en annan glans och mjukhet. Dessuom brukar alla söljor och spännen passa perfekt, vilket det kan vara lite si och så med på de billigare.

Man får se sina dyra grejer som investeringar. :)

:confused: :crazy:
Varför inte köpa ett bra kvalitetsträns då istället för att byta varje månad?? Blir ju ändå dyrare att hålla på att köpa skitträns i längden... :smirk: :)

jo, men köper jag ngt dyrt träns så måste jag putsa och rengöra det ofta, och det har jag inte lust med, för det finns inget varmvatten i stallet (inte kul att putsa träns mitt i vintern med iskallt vatten) och jag orkar inte ta med det hem hela tiden, så då köper jag hellre nya, och 1 träns i månaden som kostar 2500 har jag inte råd med :p
Det blir ju mer än 25000 om året på träns bara :smirk:
så då köper jag hellre billiga och oftare.

nej, det tkr inte jag, hellre köpa nya varje månad istället.

Inget varmvatten i stallet? Ta med en termos med kokhett vatten och blanda till lagom temperatur i stallet. Sen är det bara att putsa. :idea:

Hur gör du förresten med sadeln, köper du ny en gång i månaden? ;)

Som någon här innan skrev:
De som känner till HG-märket & HG-tränsen, ser direkt om ett sk "HG-träns" inte är ett HG-träns bara för att det har bricka på sig.
Och dom som inte känner till HG-tränsen ser ju ändå ingen skillnad!!

Så varför? Varför anstränga dig så för att du ska ha det hemma?

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 734
Senast: Edla
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?