bridongbett?

Har en ponny som spottar ut allt som inte är bridongbett. Han är jättekräsen på för tjocka bett men vårat smala, mässingsfärgade bridongbett går han och tuggar o suger på. Tycker jättebra om det, rider min storing på ett liknande bett fast det är ett tredelat muffbett.
De hästar jag har haft har trivts bäst på tunnare bett, det är mindre plats där inne än man tror.
 
jag rider två av mina hästar på bridong bett och tycker det funkar jättebra men det är ju ingen större skillnad på birdong och vanligt tränsbett bara mindre ringar och i vissa fall smalare
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
434
Senast: Mia_R
·
Utrustning Är det någon här som använder floating boots? Jag funderar på att köpa dem till min häst och skulle gärna höra era erfarenheter av dem. ☺️
Svar
1
· Visningar
540
Senast: super
·
Utrustning Är intresserad av att köpa transport framöver och har hittat några intressanta, men de har rullgardin och jag har fått för mig att det...
2
Svar
38
· Visningar
2 006
Senast: Shaggy
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 823
Senast: Bon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp