Bukefalos 28 år!

Brisbane 1081

Sv: Brisbane 1081

mitt enda budskap är "jag känner ägaren, så jag tycker ni ska prata med denna. Jag vill inte snacka bakom nån rygg"
 
Sv: Brisbane 1081

Men jösses, det är en valack vi pratar om!

Vad spelar det för roll om man beskriver vilket temperament han har? Han kan knappast få färre ston liksom...
 
Sv: Brisbane 1081

mitt enda budskap är "jag känner ägaren, så jag tycker ni ska prata med denna. Jag vill inte snacka bakom nån rygg"

Jag tror bara att ni är frusterade över det faktum att jag o Görel inte säger nåt :) Jag har för övrigt aldrig sett hästen.

Ja det är ditt budskap att du känner ägare och mitt budskap är att jag skiter i om du känner ägaren ?!

Och rent av så struntar jag i vad du vet eller inte vet om hästen , den är inte intressant för mig överhuvudtaget .... Så det stör mig inte det minsta utan det som stör är just att du måste framhäva något* som att du känner ägaren* .....

Mia
 
Senast ändrad:
Sv: Brisbane 1081

Håller med det är så extremt löjligt så det finns inte att skriva att jag känner ägaren /bor granne med ägaren och dylikt men jag säger inte mer för jag vill inte prata skit. Det om något insinuerar att det finns egentligen RIKTIG skit att berätta om hästen. För hade uppfattningen varit någon annan ja då hade de inte känt att de behövde hålla tyst för att säga något positivt är ju inget skitsnack. Det är ju tom än värre ur tanken skitsnack att skriva så än att skriva att man tex vet att de hade problem att rida ut den/den bockade mkt eller liknande. Nu insinueras det ju att det verkligen finns något och det är bara upp till läsaren att gissa hur grovt det är iom att den som skriver inte vågar berätta, den kanske åt skötare till lunch varje dag ........

Jag som hästägare hade blivit väldigt mkt mer upprörd om någon jag kände skrev att jag såg xxxxxx då jag bor granne med den men jag vill inte berätta för jag vill inte prata skit.
Jämfört med jag såg xxxx få ett spel och bocka som en galning, eller xxxxx måste ledas med dubbla kedjor eller vad det nu är för då hade i alla fall hälften av de som läste tänkt jaja den är vist rejält hingstig eller liknande.

Vill man för att skydda en vän inte berätta negativa saker så håller man käften redan från början man insinuerar inte att det faktiskt finns något att berätta det är en än större otjänst än att vara helt tyst, iofs så kan man ju då inte skryta med "meriten" att känna den och den (som om det nu skulle vara något att skryta om.......?? )
 
Sv: Brisbane 1081

haha, nej, jag vill inte dölja nåt. Det är allmänt känt att hästen har/hade ett besvärligt temperament. Det är inte det som för mig är grejen. Jag har hela tiden sagt att det är hans historia som jag vet nåt om.Det kanske man tom kan googla inte vet jag! Det verkar som om ni inte skulle uppskatta lojalitet hos era vänner.. o Miaa, om du nu skiter i det, så skit i det då?

Som jag tidigare sagt, jag skiter i vem jag känner, det borde ni också göra. Många av er känner folk som är betydligt mer uppsatta inom sporten än så. Bryr jag mig?? Nej, bryr ni er? Inte fan vet jag...
 
Sv: Brisbane 1081

Om poängen var att du tycker att förra ägaren skulle kontaktas för att få info hästen, då behövde du för det första inte ens nämna att du kände tidigare ägare. För det andra tappar väl hela buke sin funktion om man alltid ska gå direkt till respektive hästs ägare för att få reda på något. NÅN här har ju oftast svar eller har hört/sett/bott granne med nån för att kunna ge hyfsade svar. Det faktum att Brisbane i allra högsta grad är en valack och dessutom aldrig ens verkat i avel gör det hela ännu tramsigare.

Håller dessutom med Mabuse om att det hymlas för mycket om hingstarnas psyke i största allmänhet.
 
Sv: Brisbane 1081

mitt enda budskap är "jag känner ägaren, så jag tycker ni ska prata med denna. Jag vill inte snacka bakom nån rygg"

Fast det är väl lite enklare att fråga här om någon vet än att försöka kontakta ägaren som bor i England eller var hon nu är stationerad, det tycker jag i alla fall.

Vet man inte, eller om man inte vill skriva det man vet så tycker jag inte man ska skriva något alls. Då kan alla typ skriva "jag vet inte" på de frågor de inte kan svara på forumet. Frågan var om någon visste något om varför Brisbane kastrerades utan avkommor, inte om någon vet något om det som man inte vill skriva här. Vad har ts för nytta av att du känner ägaren Emma Hindle när du inte vill svara på frågan??
 
Sv: Brisbane 1081

Jag skulle inte tycka det var vidare lojalt av mina vänner om de skrev om min häst att jag vet nog hur den där hästen är, men jag säger inget för jag vill inte snacka skit. Precis som gylle skriver insinuerar man ju då att sanningen om hästen är för hemsk för att sättas på pränt, även om hästen är kastrerad sen länge och inte har några avkommor.
 
Sv: Brisbane 1081

.. in på ett banaskal.. & lite o.o.t. vågat val att sätta ihop briar och amiral:idea: ok modern har ju anlag oxo dock vilket temperamentmix.. mådä!
kladruby
 

Liknande trådar

Avel Lite orolig för min tvååring.. Är den ” bara” i ful växtfas eller tenderar han bli karpryggig? Bara haft honom mindre än en månad...
Svar
19
· Visningar
2 144
Senast: Freazer
·
Avel Ytterligare en Lövsta hingst är kastrerad, Dom Perignon. Någon som betäckt med honom i år?
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Senast: MayGrace
·
Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Marvin
·
Avel Jag är väldigt förtjust i Conthinder avkommor. Han verkar vara valack nu enligt Horsetelex. Är det någon som har avkommor efter honom...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp