Du sa inte hur många växter den skulle plantera ut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du sa inte hur många växter den skulle plantera ut
Jag gick in på min för den hade samma problem!Min kommer inte ihåg ens om jag frågar specifikt om något vi skrivit om![]()
Oj det visste jag inte
Vad är det som är dåligt för miljön med Chat GPT?
Utöver detta, som jag håller med om, tycker jag att det är obehagligt att känna att AI "shejpar" oss. Det är jättekul att göra gulliga bilder, att hänga på trender och t.ex. göra sig själv som leksaksfigur i förpackning (den trend som jag själv föll för senast) eller sin hund som människa. Men på ett liknande sätt som att vi blir innehåll/grund för annonsförsäljning på t.ex. Facebook, blir vi ju då träningsmaterial för maskinen. Det är kanske svårt att komma runt att bli det i någon mån om man öht använder internet, men personligen tycker jag att obehaget tar över det roliga i meme-skapandet när man väl tänkt den tanken.Servrarna som krävs drar kopiösa mängder energi. Det finns en anledning till att Sverige är populärt för etablering av serverfarmar (kallt klimat samt stora mängder el till ett förhållandevis lågt pris).
En annan sak är att den tränats med vad som i många fall varit copyrightskyddat material utan att den som äger rättigheterna fått betalt. Många tidningar har börjat blockera AI botar som försöker lära sig av tidningarnas onlinematerial av just det skälet.
Det finns många möjligheter med AI men jag anser att det också ska användas med försiktighet. Ingenting är gratis, det finns alltid en kostnad någonstans.
Utöver detta, som jag håller med om, tycker jag att det är obehagligt att känna att AI "shejpar" oss. Det är jättekul att göra gulliga bilder, att hänga på trender och t.ex. göra sig själv som leksaksfigur i förpackning (den trend som jag själv föll för senast) eller sin hund som människa. Men på ett liknande sätt som att vi blir innehåll/grund för annonsförsäljning på t.ex. Facebook, blir vi ju då träningsmaterial för maskinen. Det är kanske svårt att komma runt att bli det i någon mån om man öht använder internet, men personligen tycker jag att obehaget tar över det roliga i meme-skapandet när man väl tänkt den tanken.
Jag upplever själv stor skillnad mellan CoPilot och ChatGPT. Jag upplever att ChatGPT oftare söker på nätet och använder vettiga källor, medan CoPilot genomgående(!) fabricerar svar utifrån sannolikhet och redovisar dem som otvetydig fakta även när man ber om källor. Flera gånger har CoPilot vägrat att redovisa hur den kommit fram till ett visst felaktigt svar, utan vill bara byta ämne. Det har jag aldrig varit med om med ChatGPT.Jag bad om ett igångsättningsschema för en häst som vilat hela vintern. Fick ett rätt tufft schema med ridning varje dag. Påpekade då att jag kör ibland också samt att det kanske kan vara bra med vilodagar ibland, då fick jag ett identiskt schema men varannan dag var vila. Fortfarande ingen körning.
Det här är dock Copilot, men jag håller med om att den är oerhört inställsam.
Det är det många verkar glömma litegrann, den lär sig av det vi säger till den och utvecklas på det sättet. Det är ju inte så att AI kan allting bara sådär, den formar sig efter det vi berättar för den. Och när den har fel och folk rättar den så ändrar den egentligen sig bara till det som vi vill veta, inte det som är rätt.Utöver detta, som jag håller med om, tycker jag att det är obehagligt att känna att AI "shejpar" oss. Det är jättekul att göra gulliga bilder, att hänga på trender och t.ex. göra sig själv som leksaksfigur i förpackning (den trend som jag själv föll för senast) eller sin hund som människa. Men på ett liknande sätt som att vi blir innehåll/grund för annonsförsäljning på t.ex. Facebook, blir vi ju då träningsmaterial för maskinen. Det är kanske svårt att komma runt att bli det i någon mån om man öht använder internet, men personligen tycker jag att obehaget tar över det roliga i meme-skapandet när man väl tänkt den tanken.
Jag upplever själv stor skillnad mellan CoPilot och ChatGPT. Jag upplever att ChatGPT oftare söker på nätet och använder vettiga källor, medan CoPilot genomgående(!) fabricerar svar utifrån sannolikhet och redovisar dem som otvetydig fakta även när man ber om källor. Flera gånger har CoPilot vägrat att redovisa hur den kommit fram till ett visst felaktigt svar, utan vill bara byta ämne. Det har jag aldrig varit med om med ChatGPT.
CoPilot använder jag numera bara för oerhört triviala uppgifter, utan krav på korrekta faktasvar.
Intressant, jag upplever som sagt att den är direkt undermålig för rena faktafrågor. Den gissar hej vilt, inte sällan helt utan underlag, och framställer svaren som bombsäkra. CoPilot har även, flera gånger, försäkrat mig uttryckligen att angivna svar är validerade mot trovärdiga källor, trots att det visar sig vara ren lögn och att inga källor funnits.Vi blev tillsagda att använda copilot på jobbet för att lära känna verktyget. Dvs fråga om precis vad som helst. Men jag tycker inte det är nån större skillnad mellan svaren jag fick från den och det jag själv kan söka rätt på.
Däremot slukar den mycket mer energi än om jag söker via sökmotor, så det känns sådär att fråga den.
Intressant, jag upplever som sagt att den är direkt undermålig för rena faktafrågor. Den gissar hej vilt, inte sällan helt utan underlag, och framställer svaren som bombsäkra. CoPilot har även, flera gånger, försäkrat mig uttryckligen att angivna svar är validerade mot trovärdiga källor, trots att det visar sig vara ren lögn och att inga källor funnits.