brodd-storlek

Cillen89

Trådstartare
Ska köpa nya broddar, men har ingen aning vad det ska vara för storlek? Hästen har sko-storlek; 2or fram och 3or bak.

Sv: brodd-storlek

Förmodligen ska du ha 3/8 gäng.. Det är det vanligaste på rid häst skor.. Höjden får du bestämma själv, finns olika fabrikat att välja på, då också olika höjder på brodden..

Det är oftast trav skor som har gäng 5/16

Där jag jobbar säljer 9mm bäst. Har även 7 och 11 mm, så skillnaden är ju inte speciellt stor på dom.

har du ridskor i järn är det garanterat 3/8" gänga.. travskor i järn är 5/16"..

om du kör Alu skor eller något annat vet jag inte om de gått upp en dimension för hållfasthetens skull.

Det är nog inte garanterat alls. Jag har inte 3/8 på "mina" hästar skor. Köpte 3/8 brodd, men dom var förstora så jag fick byta. Kommer inte ihåg vad den mindre storleken heter, om det var 5/16 eller finns det fler storlekar?

Liknande trådar

Utrustning Min lilla welsh mountain ska gå Sugar Cup i fälttävlan i helgen. Hade ni broddat? Och hur skyddar jag bäst mot brodd-tramp? Boots fram...
Svar
5
· Visningar
717
Senast: Freazer
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 114
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
558
Senast: Shixle
·
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
602
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka