Brodda Old Mac´s bootsen??

Pocahontas

Trådstartare
Nu är fröken uppfinnare i farten igen :idea:

En häst i stallet med usla hovar har ägaren köpt Old Mac boots till, dom sitter perfekt och funkar fint. Om det inte vore för att dom är lite halkiga emellanåt och inte går att brodda....

Jag tänkte då att ta bootsen till en däckfirma för att slå i dom bildubb, men det tyckte inte killen var nån bra idé då plasten nog är för hård och han trodde den skulle spricka :(
Så nu har jag funderat och funderat igen, det måste ju gå att lösa!!!

Är det någon som har provat att brodda Old Mac´s bootsen på något vis??

Själv har jag en teori om att borra upp hål på några av klackarna under bootsen och sen fylla hålen med Liquisole (eller hur det nu stavas, ni vet sån gummiblandning som man lagar stövlar med) och sen trycka ned typ en bilbrodd i detta och så får den härda fast!

Liquisolen borde göra så att brodden kan röra sig lite mjukt inne i det borrade hålet!
Vad tror ni, är det en bra idé, eller har någon en bättre???

Sv: Brodda Old Mac´s bootsen??

Bilbrodd är testat, men det har inte funkat.
Vore det inte bättre att försöka fästa mer ordentliga brodd, exempelvis vanliga hästbrodd?
Det behövs smarta lösningar, så det är bara att spåna på!

Risken finns att det gör ont i hästens hovar av punkttryck.. Men jag är ingen expert på Boots precis.

Okej, så bilbrodd var alltså fel!

Jag tror inte plasten i skon håller för att gänga för vanliga hästbrodd. Gängorna skulle nog rätt snabbt nötas sönder.
Men jag tror jag ska testa min teori, återkommer med resultat!
(och hoppas att jag inte åker på att köpa nya till ägarinnan om det inte funkar....)

skulle det inte gå att brodda med de där brodden som finns till boaboots och Swiss horse boot? Alltså borra hål i alltihop, även metallkärnan?

Liknande trådar

S
Utrustning jag har noll kunnande i såna där skor man kan trä på när man rider istället för riktiga skor. vilka märken är bra? duger old mac´s eller...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: emindy
·
F
Utrustning Jag skulle behöva lite tips på barfotaskor. Hur är de att använda, vad har ni för erfarenheter osv. Min häst har varit barfota i ett... 2
Svar
24
· Visningar
3 326
Senast: Frejsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?