Broddar - Vilka är bäst?

_Runaway_

Trådstartare
Ja vilka vinterbroddar föredrar du? Jag har använt två olika sorter. Först Hööks, gav upp efter en vecka då dom var helt avtrubbade och mer liknade gräsbrodd :crazy: Sen kom hovslagaren och satte på Elitbrodd runt om, helt fantastiska :bow: de höll hela vintern och jag skulle använt dom igen nu, om det inte vore för att de rostade totalt fast efter sista vinterskoningen :cool:
Är Tunahaken bra?

Sv: Broddar - Vilka är bäst?

Håller med dig, elitbrodden e fantastiska!
Vad menar du med att de rostade fast? :confused:

Ja jag antar att det blev där på vinter/vårkanten när det blev blött, broddarna sitter FAST. har skorna kvar och har flera gånger försökt få loss dom med diverse tillhyggen. Pappa har också testat och vi har dränkt skorna i låsolja men de är och förblir fast där :crazy:

Okej :confused:.

Men de e ju endå bra mkt billigare än att ha Hööks broddar som man måste byta hela tiden..

Jag köpte låga isbrodd från Hööks i höstas och haft på dem i ungefär 2 månader, de är inte alls slitna faktiskt. Men så rider jag ju inte heller på asfalt så mycket.

Använder endast Elitbrodden....kalasbra!

Jag använder bara ELITbrodd.. behöver knappt byta på hela vintern heller.. asbra.

jag har några som heter väsby-brodden och de är bra och mycket prisvärda (fick dem för 3:- styck :D)

Jag använder också Elitbrodden. Har använt det märket sen 1991 och tycker att de är jättebra!!

Hur mkt kostar etitbrodden och vart får man tag på dom?

Använder endast ELITbrodd vintertid... Köper av min hovslagare. Han tar 9:-/st. Jag använder 4 brodd/hov. Absolut värt priset!!:bow: Kanske går att få tag på billigare någon annanstans?

Nee jag tror dom brukar ligga kring det..
Vi köper hos en lokal smed, hnan e typ billigast.
Och han tar 7kr styck.

Mitrolle skrev:
Jag använder bara ELITbrodd.. behöver knappt byta på hela vintern heller.. asbra.

Var kan man köpa dessa? Köpte Hansbos och de var helt slut efter en natt i hagen och en ridtur!!!! :(

Jag köpte mina hos Kaias Hästsport förra vintern. Vet inte om de har dom inne i webshoppen, men annars kan du säkert ringa eller maila dit och fråga. Dom är trevliga och hjälpsamma! www.kaias.se

Jag ska köpa elitbrodd när jag får tag i dom. Hade dom förra vintern och de var oslagsbara.. Funkade fin fint och kunde ha samma hela vintern. Jag har några andra nu, vet inte vad dom heter. Har bara haft dom i ca en vecka, men verkar också helt ok hittills!

cactuspower skrev:
Jag köpte mina hos Kaias Hästsport förra vintern. Vet inte om de har dom inne i webshoppen, men annars kan du säkert ringa eller maila dit och fråga. Dom är trevliga och hjälpsamma! www.kaias.se

Jo Elitbrodden finns deras webbshop. Var just inne där. 8 kr/st kostar dom. Ska ha dem till min häst i vinter.

cactuspower skrev:

Går de inte att köpa i någon affär?

Gör dom väll säkert också. Men ska man beställa enstaka brodd kan man ju inte behöva betala hela fraktkostnaden t.ex., utan då borde det ju bli billigare frakt..

Men nu såg jag (sökte lite) att Lillhästen i Stav måste ha de de bästa priserna. Där kostar de 4.50:-/st eller 250:- för en hel ask med 50 st.

Jag använder enbart elitbrodd.
Behöver inte byta på hela vintern.
Dom är inte billiga tyvärr, här på Granngården tar dom 9:- styck. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Köpte ny brodd härförleden. Idag när hästarna skoddes om skulle jag brodda om. Skruvade ur gamla brodden och skulle skruva i nya...
Svar
4
· Visningar
1 179
Träning Hej! Vill börja med att tacka er som tar er tid att läsa detta och kanske svarar :) Det skulle verkligen hjälpa OTROLIGT mycket! Jag... 2
Svar
21
· Visningar
3 253
Utrustning Jag har i många år förr använt elitbrodd pga dess överlägsna hållbarhet. Rekordet är tre säsonger på samma brodd. Men oavsett häst och...
Svar
18
· Visningar
3 468
Senast: Liten
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka