Widerberg

Trådstartare
Såg idag att jag har inga extrabroddar kvar. Tänkte beställa från
Hööks men minns att någon här sagt att de inte är bra..
Så, vilka broddar är bäst och var hittar jag dom? :)

Sv: Broddar

Jag har haft Hööks vinterbrodd men de slets ut efter få dagar i hagen. Sen hjälpte de inte alls mot halkan efter det såklart.
Elitbrodden är helt suverän :bow: Hade en uppsättning förra vintern som knappt ser använda ut. Tappade dock bort några, och nu hade inte hovslagaren dom längre. har någon annan brodd nu som jag inte riktigt vet vad det är. Ska kolla runt lite om jag hittar de på nätet. De jag har nu är dock inte så bra som önskat, efter en vecka har jag fått byta ut två stycken som var helt blanknötta.
Elitbrodden, som är bäst enligt mig finns att köpa på www.nordpost.se

Jag har hööks broddar och har haft samma (4 st i varje sko) hela vintern. De har hållt jätte bra...Nu börjar de dock bli lite slitna så jag ska byta...

Elitbrodden är riktigt bra! Tunabrodden/haken ska också vara bra.
Har en nu som jag inte minns vad den heter, då jag köper den direkt av hovisen. Men den är ganska lik elitbrodden i utformningen fungerar
ungefär lika bra!

www.kaias.se har elitbrodd, men vet inte om det finns med på nätet.
www.lillhastenistav.se har också, eller har i af haft.

Granngården kanske också har?

Jag gillar tunahaken. Jag verkar dessutom vara ensam om att vilja att brodden slits lite grann, det ger ju bättre tag i isen. Min häst är intåad fram och skruvar ur tåbrodd lite då och då så det är rätt bra att ha en ask (billiga och bra) broddar i stallet.

/trassel

Elitbrodden är de enda vinterbrodd jag använder, och har haft de senaste 7 åren typ :)
Kanonbroddar, brukar ha samma typ hela vintern och då sliter min häst ganska bra ändå på broddar.

har haft hööks, tog 3 dagar så vår de utslitna..har 4 brodd Nov-Maj och jag har haft elitbrodden 2 år nu. :) Jag köper mina av hovslagaren eller på travshopen. 4-5 kr styck.

Trassel, jag gillar med när den lilla piggen sticker ut lite, bättre på isgata.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 910
Senast: Görel
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
547
Senast: Shixle
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer