• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare mjauen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 060
M

mjauen

brukar ni andvända broddar i terängen även på träning eller andvänder ni dom bara på tävlingarna?

Sv: Broddar

mjauen skrev:
brukar ni andvända broddar i terängen även på träning eller andvänder ni dom bara på tävlingarna?
Beror på väder och underlag och nivå.

I Gärds och Vinslöv tränar vi ofta på de lägre nivåerna utan broddar.

Oftast på tävling, men inte alltid på träning. Som sagt, beror på underlaget.

mjauen skrev:

Absolut både på träning och tävling!:eek:
Vågar verkligen inte riskera något så onödigt slött:angel:

Petronella_carlsson_ skrev:
Absolut både på träning och tävling!:eek:
Vågar verkligen inte riskera något så onödigt slött:angel:

Har absolut INGET med slöhet att göra. Snarare minskar skaderisken utan broddar på vissa marker. :idea:

Skulle aldrig riskera hästen!

Beror på vilken bana ..Som Trossnäs är broddar helt onödiga bara sand överallt.

alltid på gräs! om det mest är sand mm och inga hopp/svängar på gräs är det ok utan..

Det bror på vilken bana det är! Jag har både tränat och tävlat utan broddar!Jag har tävlat med ponny som är barfota! Fast bara på bana med sand under gräset. om det är bra underlag och tort så är det inte bra att ha brodd heller. Hästen kan få för bra fäste!!

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: Elo
·
Träning Hej! Ni som bor i norrland. Hur gör ni med broddar? Vi har jätte ojämt väder ute just nu. Men har varit uppehåll på halkan på ca 1,5...
Svar
4
· Visningar
467
Senast: Jeps
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka