Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har eget stall och har här haft fem st olika hästar, under olika perioder. Inga sparkskador nånsin (haft stall sen 2000), men de har fri tillgång på hösilage med...lady_hamilton skrev:Liten sidofråga: Om ni har er häst i samma hage med andra broddade hästar, är ni inte rädda att nån ska sparka eran häst eller att eran ska sparka nån annans? Det är ju inte bara den hästen som har broddar som kan skada sej ju![]()
Centaur skrev:Prova dom där från Shires, har tre kraftiga dubbla kardborreband och så kostar som bara 169,- paret. Det är dom som överlevt längst....![]()
Kassiopeja skrev:Min erfarenhet av att ställa ut balar i hagen är snarare att de inte tjafsar så mycket runt den iom att de har fri tillgång och då behöver de inte bråka. Finns ju mat så det räcker till alla då.![]()
Har också dåliga erfarenheter av fläknings/sträckningsskador orsakade av halka så numera står jag aldrig i ett stall där man inte får ha brodd i hagen. Vill de andra i stallet inte låta sina gå med mina med broddar i så ber jag om att få en egen hage. Har funkat bra hittills och (peppar, peppar) inga broddskador än så länge, varken på andras eller mina hästar.
/JES