Brödkanter, vad göra?

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Renfis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 6 019

Renfis

Trådstartare
Jag blev ombedd att göra en smörgåstårta igår, vilket nu lett till att jag har en stor påse med bortskurna brödkanter liggandes i köket. Är det någon som har en tanke om vad man kan hitta på med dessa?

Ströbröd känns rätt meningslöst då jag redan har mer än vad jag lär använda det närmsta året i skafferiet :p

Jag blev ombedd att göra en smörgåstårta igår, vilket nu lett till att jag har en stor påse med bortskurna brödkanter liggandes i köket. Är det någon som har en tanke om vad man kan hitta på med dessa?

Ströbröd känns rätt meningslöst då jag redan har mer än vad jag lär använda det närmsta året i skafferiet :p

Kan man göra krutonger kanske?

Pensla med smält smör, rulla i kanel och socker som är blandat i samma skål, torka på bakplåt i ugn ca 100' i typ 30 minuter. Förvara sen i plåtburk typ i skafferiet. Gott till fikat.

Nu vet jag inte hur mycket brödkanter som det är, men man råder om att undvika att mata fåglar med bröd nu förtiden?

Krutonger är sååå gott. Med vitlök och parmesan röstar jag på!
@Renfis
Parmesan? Det låter gott men det känns ju som en sån sak som borde fastna och vara bökig?

Parmesan? Det låter gott men det känns ju som en sån sak som borde fastna och vara bökig?
Jag tror receptet kommer från den klassiska "Vår kokbok". Man kan ju göra parmesanchips, det är ju inte så långt ifrån. På ett bakplåtspapper finns det inte så mycket att fastna i.
Sjukt gott är det.

Jag tror receptet kommer från den klassiska "Vår kokbok". Man kan ju göra parmesanchips, det är ju inte så långt ifrån. På ett bakplåtspapper finns det inte så mycket att fastna i.
Sjukt gott är det.
Ah, krutonger har jag alltid kört i stekpannan men det är klart att i ugnen går det ju med

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således... 2
Svar
20
· Visningar
889
Senast: MiaMia
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 102
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 126
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka