Bröderna Cartwright sången

terwa

Trådstartare
Hörde en snutt på tvn för en stund sen med signaturmelodin för Bröderna Cartwright. Fick såklart låten på hjärnan. Vet att när vi var små för sisådär 30 år sen sjöng vi en svensk variant av den. Men kommer inte ihåg texten och vid googling så hittar jag bara snuttar men inte som jag sjöng.
Vi sjöng ungefär: Pappa Ben, kasta sten, rakt på Joes ben. Bröderna, bröderna, bröderna Cartwright....

Någon som kommer ihåg eller är bättre än mig att googla skulle jag vara glad :)
 
Här kommer här kommer här kommer bröderna Cartwrigth, först kommer Adam sen kommer Joe sist kommer tjocke Hoss. Pappa Ben sköt en sten ut i ändan på en ren. Här kommer här kommer här kommer bröderna Cartwright.
Nåt sånt :p
 
Nu ska jag förklara för alla som inte fattar eller minns...
Kanske lite sent men ändå...
Nu reder vi ut det, först gäller det bröderna Cartwright-sången.
"Här kommer här kommer här kommer bröderna Cartwright, toner... toner...
Adam, Hoss, pappa Ben och så lille Joe , här kommer här kommer här kommer bröderna Cartwright"
Så går den, nu vet ni.
Gällande renen gäller det barna Hedenhös och pappa Ben (uttalas på svenska, skulle annars inte rimma på ren) och den lyder som följer...
"Pappa ben sköt en sten i rumpan på en ren, renen sprang, skiten rann, oj vad pappa kan"
Jag bjuder på denna korrekta information.
 
Bonanza ... Nu kommer den att snurra i huvudet pa mig i flera dagar. :cautious: Tack och lov den "riktiga" varianten pa Engelska ... Den Svenska har jag nog aldrig hort.:confused:
 
Körde med den här versionen.
Här kommer här kommer här kommer bröderna Cartwright
Här kommer Adam här kommer Hoss här kommer lille Joe
 
Om jag minns rätt så sjöng vi såhär i slutet på 60-talet:

Här kommer, här kommer, här kommer bröderna Cartwright.
Först kommer Adam, sen kommer Joe, sist kommer tjocka Hoss.
Pappa Ben följer med, till häst med pistol och gevär.
Här kommer, här kommer, här kommer...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 550
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kollade på väderprognosen. Hos mig på Östersjökustens fastland skulle det bli 30+, men tittade jag längre ut i skärgården på de...
Svar
10
· Visningar
1 762
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 109
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp