Brölloppspresent?

Helga

Trådstartare
En vän ska gifta sig och har skrivit i inbjudan att de inte vill ha några presenter utan ett bidrag till brölloppsresan om man vill ge något.

Hur gör man? ger pengar i ett kuvert med snyggt kort till? hur mycket är lagom att ge?

Vet du var de tänkt åka? Vi hade samma önskan inför vårt bröllop och en kompis hade växlat till sydafrikanska rand och gjort en fin inramad bild med våra namn och pengarna i. Det tyckte jag var fiffigt och roligt! Vi fick också ihoprullade sedlar som satt fast med små klädnypor i en krukväxt, massa mynt i en plåtburk m.m

Vi fick pengar på massa roliga sätt!
Några hade växlat in så vi fick massa guldtior i en kista. Från en fick vi en bukett med 20-lappar. Dom hade tagit gröna piprensare och rullat ihop tjugolappar till blommor och satt på piprensarna.
Flera spargrisar fick vi.

Liknande trådar

Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: alazzi
·
Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
563
Senast: tgd
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 314
Senast: Palermo
·
Relationer Vi är ca 10 st i vårt arbetslag och nu ska en tjej gifta sig, vi känner ej brudgummen.Vi är inte bjudna, men vill gärna uppvakta på ngt...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31