Brösta/förbygel

_Runaway_

Trådstartare
Vad föredrar ni och varför? Kort/lång, bred/smal brösta, förbygel? Har ni olika på banan och skogen/motionskörningen?

Sv: Brösta/förbygel

när jag kör hemma så brukar jag ha en bred långbrösta och när jag kör på banan en smal kortbrösta

vid tävling är det bara förbygel som gäller :D

kör med nylonförbyglar i lopp och hemma med läderförbygel eller bredkortbrösta till tryckvagnen. ( men den står på mian föräldrars gård nuförtiden så har inte använt den på ett tag...

I lopp kör jag med förbygel i läder eller nylon. Hemma kör jag med bred kortbrösta som man fäster draglinorna i när jag kör med tryckvagnen och smalare kortbrösta när jag kör speedcart.

typ som andra nämt..

i skogen bred kortbrösta, på banan smal kortbrösta

Senast ändrad:

Vi kör med bredbrösta till rockard/tryckvagn
smalare kortbrösta till speedcart
förbygel till sulkyn.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 903
Dressyr Forskargruppen som skrev brevet till FEI med ”concerns” om dressyren har nu gjort en YT presentation med bilder, hänvisningar till...
Svar
15
· Visningar
1 218
Senast: Badger
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: sweep
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga... 2
Svar
21
· Visningar
2 004
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka