• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -erica-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 194
E

-erica-

Vart kan man hitta en brun brösta gjärna med mässingsspännen till ett ok pris? Jag letar och letar, någon som vet vart det finns?:confused:

Sv: Brösta

Gå till en sadelmakare eller någon annan som syr läder och specialbeställ?

I min källare :angel:

Dock vet jag inte om det är en just SÅN brösta du ska ha men man kan ju hoppas ;)

beror på viken brösta du vill ha jag har dock en enkel westernbrösra men skulle fungera like bra i hoppning osv.. kolla på olika annonser har du kollar hööks .börjes,boles.hansbro osv

Jag menar en med samma form som en westernbrösta fast utan massor "dekorationer" och sånt.

för att det är väldigt smidigt, en FÖRBYGEL inte en BRÖSTA är gjord så den går mellan frambenen o sen upp till sadeln den håller sadeln på plats o den gå att kombinera med en martingal medans en brösta bara håller sadeln på plats o inte går o kombinera med martingal om man nu inte vill ha en lös martingal o därmde en massa remmar. Men många hoppryttare har hästar som hoppar stårt o är heta o gärna slår upp huudet o du är en förbygel med martingal toppen.

Okej, jag ska kolla där.

Jag letar aldså inte efter en förbygel, utan en brösta eftersom jag enbart ska ha den för att sadeln åker bak.

då menar du en sådan jag visade bild på tidagare?

Har du kollat på sharpman, dit har du ju nära, mantorpstravshop där jag köpte min är ju oxå nära.

Jag får kolla där nästa gång jag åker dit. Kollade lite på sharpman förra gången jag var där med då hittade jag ingen, tittade inte så nogrant då dock.

Brösta och förbygel har sammaq funktion, de hindrar sadeln att åka bakåt, dessutom går båda att kombinera med martingal. Men om jag förstår rätt så är du inte intresserad av martingal utan bara att hålla sadeln på plats. Då kan du lika gärna använda en förbygel som en brösta.

Liknande trådar

Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
271
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Kristall10
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
247
Senast: Jeps
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka