Bröstsele Pfiff Standard

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare diny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 574
Sv: Bröstsele Pfiff Standard

Ja du har ingen aning, Så kan säkert vara. Då kan jag förstå att folk tycker det är så viktigt med bruna tömmar om det finns en regel om det, att man måste ha det på tävling. Men om man kör hemma eller på träningen föstår jag verkligen inte varför det är så viktigt, om man har bruna eller svart.
Jaja alla här inne vet redan vad jag tycker om saken :p

Man måste inte, men traditionen är så.
Samma traditon att man kanske har samma färg på benskydden som på resten av lädret eller samma färg på sadel o träns på en hopptävling.
Inom körningen är svarta tömmar begravning, och folk kommer kanske kanske att se lite konstigt på dej, eller förstående, om du tävlar med svarta tömmar. Ponnyekipagen i lätt klass brukar lätt komma undan med både tygtömmar och travtömmar :)

En anna sak är att på bruna tömmar har du rålädret, då ser man lätt om det har uppkommit en skada på lädret. Tömmarna är ju det viktigaste vi har i kontakten med hästen.

jag älskar mina tunna tärnsjötömmar, skulle kunna sälja häst o vagn med aldrig tömmarna...de är säkert 15 år nu.

Samma traditon att man kanske har samma färg på benskydden som på resten av lädret eller samma färg på sadel o träns på en hopptävling.

Samma färg har dom på allt ja :) Men tycker det är lite konstigt att om man har selen i hel svart så kommer ett par bruna tömmar det matchar inte så bra. Men men. Ska man ut på tävling så är det det som gäller;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det var små marginaler när körningens världscup avgjordes i Leipzig, Tyskland, i helgen. Fredrik Persson slutade femma, mindre än två...
Svar
0
· Visningar
57
Senast: Gunnar
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
12
· Visningar
921
Senast: Velig
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: CaisaCax
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 005
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka