Anonymamamman
Trådstartare
För ett tag sedan rasade hela min värld då det uppdagades att mitt barn blivit utsatt för grova sexuella övergrepp. Sedan dess har livet varit helt bisarrt, som att leva i en dålig kriminalfilm. Möten och telefonsamtal har avlöst varandra och jag tror inte att jag ens har andats på de här tre veckorna. BUP, polisen, socialtjänsten, stödsamtal, målsägandebiträde, skolan. Jag är otroligt imponerad över vilka resurser som finns och hur snabbt maskineriet snurrar när det är skarpt läge. Tyvärr kanske det har snurrat lite för fort för av någon anledning har tingsrätten lyckats skicka ut information om att målsägandebiträde tillsatts även till barnets biologiska far. Som aldrig ens har sett sitt barn (hans eget val). Jag har alltså haft ensam vårdnad av barnet som nu är 15 år gammal sedan hen föddes. Det ska bara inte vara möjligt, vilket mitt barns målsägandebiträde också säger. Han kan dock inte reda i detta förrän i slutet av nästa vecka och jag vet inte om jag kan hålla mig tills dess. Detta är så bedrövligt, jag är rasande!! 

Detta måste väl vara ett brott mot sekretesslagen? Målsägandebiträdet menade att detta skulle kunna vara såpass allvarligt att det är tal om en JO-anmälan. Men han kunde som sagt inte reda i det nu.
Är det någon som har kunskap i detta?
Och OM det nu skulle vara ett brott mot sekretesslagen, vad händer då?
Detta måste väl vara ett brott mot sekretesslagen? Målsägandebiträdet menade att detta skulle kunna vara såpass allvarligt att det är tal om en JO-anmälan. Men han kunde som sagt inte reda i det nu.
Är det någon som har kunskap i detta?
Och OM det nu skulle vara ett brott mot sekretesslagen, vad händer då?