Brukar det vara såhär?

Zantha

Trådstartare
Äldsta barnet som fyllde två i slutet av september har varit blöjfri på dagarna sedan ett par veckor innan tvåårsdagen.
Visst har det hänt olyckor och då har hon blivit brydd och lite upprörd och sagt till.
Men nu de senaste två veckorna så har det blivit fler olyckor och det är precis som hon inte ens försöker.. Emellanåt springer hon till toan eller kommer och hämtar en så man ska följa med och hjälpa.
Men minst en, ofta två gånger om dagen så gör hon i byxorna där hon sitter eller står.

Man undrar ju lite varför när hon uppenbarligen har fattat detta med toa osv. Vi frågar henne med jämna mellanrum om hon behöver gå men hon säger oftast nej. Så nu undrar jag om det brukar vara så att de liksom glömmer sig? Att de inte alltid hinner och så fattar jag ju.. Men nu har hon inte ens försökt hinna, inte sagt något utan bara låtit det komma:crazy:

Mvh

Sv: Brukar det vara såhär?

Vår son hade en kort period med "kissa-på-sig-med-vilja" innan han blev helt torr. Han satt i soffan och kissade på kudden och kommenterade själv med "jag kissar på kudden" och några såna saker till. Sen hände det också att han glömde och det skulle faktiskt kunna hända någon dag nu också utan jag skulle tycka det vore något att hänga upp mig på (han har varit blöjfri (på dagen ska tilläggas) sen augusti nu (fyller 3 om några veckor)).

Så, ja, jag tror det är helt normalt.

Sv: Brukar det vara såhär?

Isak 2½ har också "slappat till" (fel ord eg) med att gå på pottan.
Han väljer hellre blöjan framför att gå på pottan. Fast ibland så går han dit själv så det kommer väl.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 660
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 920
Senast: Murphy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka