brukar man betala för utrustningen när man köper häst

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hampis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 913
Sv: brukar man betala för utrustningen när man köper häst

Varje hästköp är på sitt sätt unikt. Vad du köper och vad du betalar är ett avtal mellan köpare och säljare. Avtalar ni om att saker ska följa med, då ska de följa med. Avtalar ni bara om hästen, så gäller avtalet enbart för hästen, och du kan egentligen inte ens kräva en grimma. Se till att skriva ordentligt i avtalet vad det är för saker, om de är utprovade till den hästen och i vilket skick de är, om du inte får sakerna vid samma tillfälle.

Det är ju även en förhandlingssak. Du kanske vill pruta. Om det då stått i annonsen att det följer med saker kan du fråga vad priset är utan dem, står det inget om saker så kan du ju försöka få med något i priset.

Tror inte ens vi fått med en grimma när vi köpt våra två hästar.

/Ida

Sv: brukar man betala för utrustningen när man köper häst

Det är en Stübben Rex i väldigt fint skick. Bara använd i två år. Jag vet inte vad de brukar ligga på i pris. Men som sagt ska hon sälja den själv.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 899
Senast: Görel
·
Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: NilHe
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka