Bruksprovet - inside rapportering

Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Va spännande!
Finns det några mer här på buke som har hingst till bruksprov?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Lycka till, håller tummarna för er. (Och andra "Bukefaloshingstar", Illmyras bl a, är det fler?)

Ser ut som ni har en rolig vecka framför er med skimmel utan duschspilta, men förhoppningsvis får ni lön för mödan. Hur gick det med schabraket förresten?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

skulle vara så kul om han klarar sig galant genom alltihopa - jag håller tummar och tår!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Och Nobbeled också tror jag! Hur som helst, lycka till alla ni som visar era pärlor!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Nobbeled är uppfödare till Nactorn, men äger honom inte längre.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

*kl*
Någon som vet varför Undercovers exteriör omdöme inte finns med?
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

* tog sista knappen*

Kul att Mastersönerna Impuls o Matteus av Ena fick så fina ext omdömen liksom att Nactorn NB och Balans !

Vart tog Undercover vägen ?

Gylle - grattis - iår fick din hingst väl bättre på exteriören (minns inte riktigt omdömet från förra året men vet att du var missnöjd med typ, huvud - hals)
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Cat_and_rat skrev:
Jah
Undercover har avbrutit...undrar om det beror på vet eller för dålig ext ?
H-vete, hade varit riktigt roligt och se hur det hade gått om han fullföjt. Hoppa kan han ju iaf.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

*knapplån*

Får alla hingstar fortsätta efter exteriörbedömningen och göra det första gång och/eller hopprovet, eller är det några som nämnden säger nej till redan efter första dagen p.g.a. dålig exteriör?

//Kristin
 
Jodå - vi är med

Vår Disco har gått veet. och exteriör idag. Bägge delarna till belåtenhet. Ext.domarna sa rel snälla saker och hakade inte upp sig på ngt speciellt. Vi är alltså vid gott mod än så länge.

Imorgon löshoppning - vilket han vanligtvis sköter efter bästa förmåga. Dvs han hoppar det han ska men utan supertalang. Men så är han ju rent gångartsavlad också...

Pikant detalj.... Imorse började bedömningarna kl. 07.00 med ID-kontroll och har sedan pågått hela dagen. Där bor ett antal människor i hästbussar och på vandrarhem etc. CAFETERIAN öppnade k.11.30 och stängde 14.00!!!

Utöver denna tid fanns ingen möjlighet att få en kopp kaffe eller ngt annat över huvud taget. OCH när de väl öppnade fanns inte ens mackor. Maken hittade kaffebröd och skumkrokofanter. De stackare som visade hingst mitt på dagen hade inte ens möjlighet att få en lunch. Rätt skandalöst tycker jag.

Så, det är inte bara spolspilta för hästen som saknas. Mat åt folket saknas också.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

"Välproportionerlig och långlinjerad hingst. Vackert huvud, lång välansatt hals."

Grattis Gylle, det här låter ju bra så långt. Fortsätter hålla tummarna på att jag får se er i fas II. Ja, det gäller alla "BukeHingstar"!!
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Hej!

Helt OTROLIGT! :mad:

Mvh / Fia
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Hej!

Har du ngn koll på Javelot xx? Är han stryken eller så och i så fall varför?

God fortsättning med eran Disco!:)
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Undercover kom inte till extriören. Vet dock inte om han kom till vetrinären.
Även den ena av de kvarvarande fullbloden Javelot kom inte till start...:(
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Undercover var halt på veterinärbesiktningen så han har åkt hem i kväll.
 
Sv: Bruksprovet - inside rapportering

Var får man veta poängen från exteriören?? Nyfiken...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp