Bruna ridstövlar?

Jag provade dem, tänkte ha att rida ut med, när det regnar et för att spara mina dyrare stövlar och de är väldigt snygga. Färgen är jättefin!

Men de är ju tyvärr alltför korta, fattar inte vad de yrar om i beskrivningen för de är inte alls höga...

Sen tyckte jag inte om att dragkedjan är helt oskyddad, stor risk att repa sadeln om något händer.

Ganska typisk, de gör en jättesnygg produkt men designen är inte alls genomtänkt. Skyddad dragkedja är bättre för båda stövel och sadel. Så synd att de inte tänkte på det.

@Centaur

Håller med dig ang höjden. De är några cm för korta på mig med. Men tycker de är sköna så det går före ;)

Hur korta är dom? Jag är ju bara 155 cm lång och ALLA stövlar går upp i knävecket på mig. Hittar aldrig några stövlar :(
Sedan är jag plattfotad och har smala vrister och tjockare vader. Egentligen inte tjocka alls. Men mina ben är så korta att vaden kommer längre ner i stöveln och då går det inte dra upp kedjan.
Vill också ha ett par bruna stövlar :love:

Sen vill jag inte måtta ett par dyra. Jag rider ju mest i skogen.

@Matmissbrukaren Har också omöjliga vader! Låter precis som mina ben fast jag är lite längre och inte plattfotad. Gav upp det där med ridstövlar för sisådär 10 år sedan :( Hojta till om du hittar några som passar dig :)

Jag har helt normala ben på höjden, är 170 cm och har 46 cm till knä och på mig passar Arezzo perfekt höjdmässigt. De är dock lite för vida runt vaden, men det är inget man tänker på. Dragkedjan kommer man inte åt sadeln med, den sitter ju på baksidan av vaden, man kommer åt hästen med den men jag vrider iaf aldrig om benet så mycket att jag har knävecket mot sadeln. :)

Jag är inne på att prova Hööks Arezzo och Vancouver. De senare har jag tänkt att ha som höst/vinter/vår-rusk-stövlar, och är väl de som det lutar åt just nu (om de passar) iom årstiden för närvarande - eftersom de är lite fodrade.
Drömstövlarna är ett par mörkbruna Ariat, men plånboken surar ihop vid tanken för närvarande (särskilt som jag definitivt inte klarar mig med ett par ofodrade ridstövlar i vinter..brrr..!) - och så tar det emot lite att rida ute i riktigt ruskväder med ett par dyra, fina ridstövlar.

Och jag älskar mina Königs! :love: :D
40108_10150264546530160_2246763_n_zps77e66e7d.jpg

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: sweep
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 085
Senast: Ajda
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: MiniLi
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka