Bruna stövlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Graendal
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 5 218
Sv: Bruna stövlar

tror dressyrryttare gillar bruna stövlar helt enkelt. :D

anky brukar också ha bruna! att dom har svarta på tävling är nog för att det skulle bli mkt färg annars, med frack o allt.. blir mer enhetligt med svarta.

Prezaisley! Till frack är det helt omöjligt att tänka sig bruna stövlar. Det funkar bara till kavaj (om de är mörkbruna dvs)

Ja, dressyrmänniskor har väl smak helt enkelt... ;)

Finns det bruna frackar o hattar tro? För OM det fanns borde man väl få rida med det?

När jag blir rik så ska jag också ha bruna snygga vardagsstövlar och svarta på tävling. ;)
Som det är nu får jag nöja mig med samma på tävling som på träning, trotts att de blivit överkörda o allt.. :angel:

Hade jättegärna hafft brun utrustning till min häst. Med åldern har han ju blivit prickig o prickarna är bruna, hade varit skitsnyggt med bruna grejer till honom!
En elev har en PRE med bruna prickar o hennes bruna sadel o kandar lyfter liksom fram prickarna så de syns mer. Sååå snyggt!! :love:

Jag har allt i svart, mer praktiskt tycker jag. Men sen när jag blir rik ska jag ha ALLA färger! :D

Bruna frackar har jag aldrig sett. Och den spontana tanken var -neeej går inte! Men nu när jag funderat lite så kanske... men ganska mörkbrunt då. Fast det blir nog inte lika elegant som blått eller svart (fast svart tycker jag är på gränsen till begravningskänsla :D)

Jag tror också att brun utrustning hade varit kanonsnyggt på lille Chocco!! Hela namnet antyder ju att det är det han ska ha ;)

riktigt mörkt brun kanske skulle funka på en frack. har dock aldrig sett nån.

ja din skulle ju va superfin brunt! har också en flugskimlad arab med bruna prickar och han är så snygg i lite rödbrun utrustning. :d

Klart man kan! Bruna stövlar är alltid snyggt.

Här är mina, kanske inte så dressyriga dock. Kan tillägga att jag har svart utrustning till hästen utan att det stör mig det minsta.

b1.jpg

b2.jpg

OMG de där var ju hur fina som helst! :love: Jag vill nog ha med snörning trots allt.. bara mörkare och rödare färg så blir det perfa!

Vad kostade dina?

Jo, och Kyra också. Det verkar överlag som att "proffsen" har bruna till vardags men svarta till tävling. Undrar egentligen varför....

Jag kan ju förstå varför de har svart till tävling, men undrar varför så mga har brunt till vardags. För att smutsen syns mindre? (:D)
Ja det är det jag har funderat på, det kanske är någon oskriven regel att man inte "får" tävla i bruna? Men att de har det annars för att de är kloka och inser att det är snyggare, liksom. ;)

Jag tänkte på det när jag såg dom och jag vet att du har en sån sadel också men jag trodde inte det stämde geografiskt!

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: NilHe
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka