Brunstiga ston på tävling!?

Melle

Trådstartare
Hur är era brunstiga ston på tävling, är dom annorlunda när det gäller själva tävlingsmomentet?
Isåfall på vilket sätt påverkar det det?

Sv: Brunstiga ston på tävling!?

Oftast märker jag ingen skillnad alls, möjligen isåfall att det skulle påverka lite till det bättre då hon oftast är lite mer "vaken" då.

Men en gång när hon var brunstig, sista tävlingen i våras, så gick det inte bra alls, då det gick ett arabföl+mamma i hagen bredvid dressyrbanan. Cinita var totalt besatt av det där fölet (längtan efter ett eget??) och gick bara och tittade och gnäggade åt den hela tiden. Resultatet blev därfefter...
Klassen innan var dock inte fölet ute, och då gjorde vi en av våra bättre ritter någonsin! :love:

Okej, jo det är ju jobbigt när det "finns" nåt som påverkar. Mitt sto fick stå brevid en hingst på ett meeting en gång, fast sen ringde dom mej vid 6 på morgonen och frågade om dom skulle byta plats på henne för det hade kommit en hingst och hon verkade lite sugen. :cool:
Sen kan jag ju iofs tlläga att när hon är brunstig är hon sugen på allt vilket kan göra saker väldigt komplicerade.

jo det är samma här...dessutom är hon konstant brunstig från ca april till september...men tack och lov blir hon inte speciellt jobbig, snarare nästan bättre att rida iaf.

En till som har sto som brunstar mycket då. jag är inte ensam. :D

Liknande trådar

Ridning Hej! Dottern rider sedan i höstas ett sto som är fantastisk på alla sätt. Snäll, lätt i all hantering, pigg och glad, arbetsvillig...
Svar
13
· Visningar
843
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 488
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 766
Senast: Mirtai
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
523
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka